  • Subject: Re: lug-bg: Klopkite na Linux(n-ta chast)
  • From: danchev@xxxxxxxxx (George Danchev)
  • Date: Wed, 27 Nov 2002 22:38:51 +0200

On 27 11 2002 20:41, Plamen Tonev wrote:

> Georgi...,
>
> za syjalenie ne si mnogo prav.
> po princip avtorskoto pravo specialno za kniga ako govorim...se *patentova*
> v momenta na napisvaneto.Ne e nujna registracija v patentno vedomstvo.t.e

poglednah i linka kojto si dal i v drugoto si pismo i pro4etoh 4e (qvno stava
vypros za bylg. zakoni) avtorskoto pravo se pridobiva sys syzdavaneto ...
tova e neopredelenost ... Togava bih popital az koj e avtora za pred
uridi4eskite organi... kak ste dokazhe avtora X 4e e syzdal knigata Y...  az
i dobri ednakvo mozhem da pretendirame 4e sme napisali tazi kniga i sme q
podpisali s imeto dobri bozhilov i nqkakyv adres otdolu ... (a hora s takova
ime v bg ima stotici sigurno i te ste pretendirat za avtorstvo)... nqma
biometri4ni ili fizi4eski danni tuka kojto da svyrzvat realnoto liceto
bozhilov (li4na karta, EGN, etc ) s knigata i taka da se zaklu4i 4e istinskiq
dobri bozhilov e napisal tazi kniga ... az dazhe moga da imam pretencii 4e
toj e otkradnal moq trud i go e zanesyl v izdatelstvo, otpe4atano e i toj
pravi pari na moj gryb ... i izdatelstvoto ste podgonq ako publikuva podobni
neprovereni trudove ... estestveno drug e vyprosa kakwo moga ili ne moga da
dokazha ...

Zna4i v zakona za avtorskoto pravo (nqmam go pred men, no go ima po
knizharnicite + prilozvenieto mu zaedno s nego vyrvi ako ne se luzha) trqbva
da se izqsnqwa slednoto --

Avtor:
lice syzdalo proizvedenie i nositel na avtorskite prava. drugi fizi4eski ili
uridi4eski lica mogat da sa nositeli na avtorski prava ako tova izri4no e
predvideno v zakona.

(kak svyrzvame avtora X s proizvedenieto Y ? Ako X dokazhe 4e toj e avtora to
neka toj ima i pravata, no ako X1 dokazhe 4e e avtora, to X ostava na suho)

Avtorskoto pravo:

V obektiven smisyl e syvkupnost ot pravni normi regulirasti pravnite
otnosheniq po syzdavaneto i izpolzvaneto na proizvedeniq na literaturata,
naukata, izkustwoto.

V subektiven smisyl e syvkupnost ot li4ni i imustestveni pravomostiq (tova e
interesnoto v slu4aq), koito avtoryt pridobiva (neznajno kak??? , vizh zakona
za avtorskoto pravo + prilozhenieto kym nego) po povod syzdadenoto ot nego
proizvedenie.
*li4ni pravomostiq:
-pravo na avtorstvo (ve4no)
-pravo na avtorsko ime (ve4no)
-pravo na publikuvane (dokato avtora e zhiv + 50 godini, tova e nasledimo)
-pravo na vyzproizvezhdane i razprostranenie (dokato avtora e zhiv + 50
godini, tova e nasledimo)
-pravo na neizmenqemost (dokato avtora e zhiv + 50 godini, tova e nasledimo)
*imustestveni (te sa interesnite pravomostiq ;-):
-pravo na izpolzvane (dokato avtora e zhiv + 50 godini, tova e nasledimo)
-pravo na vyznagrazhdenie (dokato avtora e zhiv + 50 godini, tova e nasledimo)

a kazhete mi sega koe pravo e zapazil za sebe si dobri i az ste vi kazha kolko
prava sym zapazil za sebe si i ste vzema da pretendiran 4e se narushavat ;-)
... Istinata za pred bg syda e 4e i dvama pritezhavame ili nepritezhavame
ednakva 4ast ot pravata i mozhem da pretendirame za tqh stoto nisto nykude ne
e registrirano koj e syzdatelq na proizvedenieto...

> ..dori tozi mail, koito ti si napisal- sled vreme mojesh da pretendirash za
> avtorsko pravo i da sydish che njakoi te e citiral... Ne sym advokat ili

za syzhalenie nqma da moga da dokazha 4e tozi mail sym go pisal az  (a ne Spas
da re4em ;-) sled kato ne e podpisan, no dori i da e podpisan bg syda znaesh
li kolko ste go e grizha za moeto pravo vyrzhu tozi mail  ;-) ... ina4e bih
vi izposydil vsi4kite stoto kato reply-vate me citirate doslovno ;-)

> kakyvto i da e iuridicheski prestypnik ;-) ...no sym pochti siguren che e
> taka.

trqbva da se proveri zakona za avtorskoto pravo i syotvetnoto prilozhenie kym
nego ... Hubavo e komp. hora da ne se zaqzhdat s zakona i da izbqgvat pravni
konflikti stoto ne se znae koj kak ste izinterpretira nqkoq bukva , no v tozi
si vid za tozi slu4aj s knigata vseki tvyrdo mozhe da pretendira za avtorski
prava ako istinskiq avtor nqma oficialen dokument po slu4aq ... ostava toj da
vodi svideteli koito da svidetelstvat 4e to4no toj e pisal tvorenieto, no
tova e provla4imo i oborimo s kontra svideteli ... mytna i kyrvava ...

> Kefja se na adminite na *.top.bg no syveta mi e za vseki sluchai da se
> konsultirat s advokat (vse njakoi poznat shte ima) za da ne e okajat i te
> vinovni za neshto posle.
> Nomera s kompiutyrnite dokazatelstva e absurden...i mi izglejda napravo
> kosmos kak njakoi shte dokaje kolko vreme i kakvi failove sa sedjali na
> daden sait... vinagi moje da se spoof-ne DNS, content na knigata i
> screenshot URL v Internet Exploder...taka che neznam kakvo znachi
> dokazatelstvo...che toi - zakona za kompiutyrnite prestyplenija e
> pelenache....i to myrtvorodeno ;-(

tuka kartinata e ot4ajvasta i idealen zakon ne mozhe da byde syzdaden dori i v
idealnata dyrzhava, no zakon kojto e po v 4as ot tozi kojto imame v momenta
mozhe bi mozhe da se syzdade... po4ti nikyde po sveta syda ne gleda seriozno
na komp. dokazatelstva poradi slozhnite tehni4eski aspekti koito mogat da
vyzniknat...

P.S. az sym kraj ... temata e bezsmislena za men ;-)

--
Greets, fr33zb1
[catching up with Sid (the boy next door who destroyed toys :-)]

наши приятели

линукс за българи
http://linux-bg.org

FSA-BG