Re: lug-bg: Sendmail [malko utochnenie] and more

  • Subject: Re: lug-bg: Sendmail [malko utochnenie] and more
  • From: nick@xxxxxxxxxx (Nikolay Bashev)
  • Date: Tue, 31 Dec 2002 12:35:22 -0500 (EST)

OK sled kato zadalbahme v PTR zapisite neka da izloza moeto mnenie za
reshenieto koeto predlozih
moiata konfiguracia e linux na dyn IP v twtampabay.com ta znachi
poluchavam si ip addressa bez problemi kato si kvula pc-to ( makar i da e
vklucheno 24 chasa) sled koeto si prashtam ip addressa na hn.org za da
moga da si popalnia zapisa bashev.hn.org koito e CNAME na bashev.com
domain. i taka kato pitash niakoi dns toi otgovaria s moia realen ip
address pri koeto kato inicializiram vrazka po SMTP i si reportvam ip i
domain neshtata savpadat i niama problemi dori i s mail.bg. za da vi stane
oshte po slozno napravih slednoto neshto kupih si edin internet gateway
LinkSys befsr41 koito mi napravi vatreshna mreza s 192.168.0 adresi pri
koeto triabvashe da zadam na servera vatreshen address. problema ne beshe
nikakav zashtoto si napravih port forward na gateway-a na 23, 25 , 80 i
110 ( nalaga mi se da si cheta poshtata prez internet) pri koeto
edinstvenoto neshto koeto triabvashe da prenastroia e virtualnite addressi
na apache zashtoto ne iskashe da mi pali multiple domains. no sled kato mu
kazah da polzva 192.168.0.100 za virtual address i posle da se opravia sys
servername za zaiavkite i tozi problem otpadna. routerea mi beshe s DDNS
support taka che toi sam se opraviashe s tova ip-to mi da se updateva v
hn.org. mailera mi si beshe s nerealno ip no navan se vizdashe realnoto
mi. pri koeto vsichko si raboteshe izprashtane-priemane. na vaprosa zashto
si slozih internet gateway e zashtoto linux oshte niama podrazka za UPNP
koeto mi pozvoliava dynamichno da si otvariam portove na gateway-a prez
win xp mashina za da moga da si igraia igri ili da pravia video.
nastroikite na sendmail si biaha kakto veche spomenah v local-host-names.
i taka vsichko kakto veche kazah raboteshe bezuprechno dori i na obraten
resolv na ip-mi da se vrashtashe dns zapis na twtampabay.com.
ami tova e
na koito mu e interesno i se interesuva poveche moze da mi pishe za
podrobnosti.

haide pozdravi ot men
nick

--