  • Subject: Re: lug-bg: Sendmail [malko utochnenie]
  • From: danchev@xxxxxxxxx (George Danchev)
  • Date: Thu, 2 Jan 2003 16:18:33 +0200

On 02 01 2003 15:00, Alexander Panov wrote:

> misla 4e tvoeto reshenie da napishesh tova pismo e podtiknato ot moito
> zapitvane niakoi da mi otkrie POP3 acount na server koito stopanisva...

ne e bash tova... neka da dootgovorq az ;-)
naj-veroqtno e prodiktuvano ot mnogoobrazieto na fenove iz rodnoto
prostranstvo. Pod fenove razbiraj hora s zle prikrita nekompetentnost, i
nekompetentni opiti za prikrivane na systata s veliki izrazi i dumi ot tqhna
strana (t.e. tova e "entelegenciqta" ;-). Naprimer:
Client: "mozhe li da mi predostavite po bezklasov pyt upravlenieto na
in-addr.arpa". Predostavqsh service-a (i neznaest za kakvo ide re4, i za tova
uvyrta): "Ooo ne mozhe, tova e highly insecure, pyk i e impossible"
Client: "Izvinqvam se, maj sym nabral nomera na konezavoda, priqten den".

Predstavi si i sledniq slu4aj (ne e kazano 4e e istina, prosto scenarij, mnogo
ama mnogo validen za nashite georgrafski shirini) - sled napisvane na tolkova
mnogo dokumentaciq na bylgarski (koqto mozhe bi q nqma v oficialnite docs) za
dns, bind, smtp, sendmail, (g)pgp, openpgp i koqto edva li dosta hora sa
pro4eli, kamo li razbrali se qvqva "razbira4", kojto se kara sys slova ot
sorta "zasto svetkash users po tozi na4in, zasto im otvarqsh o4ite, sled kato
moga da prodylzhavam da gi luzha/minavam i t.n. i da mina po-tynko pred tqh,
kvo da im predostavqm i obqsnqvam, q u levo". Tozi razbira4 v obstiq slu4aj
ima nuzhda ot pomost, kato za nqkoj takava prosto e bezsmisleno da se okazva
stoto ili sa ograni4eni ili vposledstvie se pravqt na veliki i t.n. Abe po
glavicata da gi pogalish naprovo ... ;-) Kak li ni se smeqt nabludavajki ni
otvyn (ot old good Europe, naprimer) ne e istina..... dobre 4e potreblenieto
na internet v bg e malko, ta ne se izlagame mnogo ;-)

> samo edin primer na gornoto, vav vid na vapros:
> - Kolko vreme e nyjno na klient  ot sofia da izprati 27Kb danni v Moskva
> po TCP/IP protokol (yto4nenie: 3apisani varxy prenosim nositel otivat za
> 24 4ava sas samolet)?

zasto ne si otgovarqsh sam na podobni vyprosi ;-)

--
Greets, fr33zb1
constantly syncing 'Deb ee n' GNU/Linuz sID.

наши приятели

линукс за българи
http://linux-bg.org

FSA-BG