RE: lug-bg: Pomosht za free fonts ot Bitstream

  • Subject: RE: lug-bg: Pomosht za free fonts ot Bitstream
  • From: yaneti@xxxxxxxxxxx (Yanko Kaneti)
  • Date: 23 Jan 2003 23:24:54 +0200

On Thu, 2003-01-23 at 22:09, Peter An. Zyumbilev wrote:
> Zdraveite,
> s risk da blesna sas svoiata nekompetetnost kkavo znachenie imat tia 10
> shrifta ?

Òîâà å (ùå áúäå;) ïðîñòî ïúðâaòa ñåðèîçíà ôàìèëèÿ âèñîêîêà÷åñòâåíè,
ñâîáîäíî ðàçïðîñòðàíÿåìè (âêëþ÷èòåëíî è çà êîìåðñèàëíè öåëè), ñâîáîäíè
çà ìîäèôèöèðàíå âåêòîðíè øðèôòîâå ïîêðèâàùè òðèòå îñíîâíè ñåãìåíòà
(serif, sans-serif è monospaced).

â ãîðíîòî îáúðíè âíèìàíèå ïúðâî íà:-
 - ñâîáîäíè çà ðàçïðîñòðàíåíèå (âêëþ÷èòåëíî è çà êîìåðñèàëíè öåëè) -
òîâà çíàö÷è, ÷å è áàáà òè ìîæå äà ãè âêëþ÷è â ñëåäâàùàòà ñè ñóïåð
õàé-òåõ äèñòðèáóöèÿ áåç äà ïëàùà íèùî íà íèêîé.
 - âèñîêîêà÷åñòâåíè - òîâà âêëþ÷âà âñè÷êè ìàãèè, êîèòî ñà íåîáõîäèìè çà
äà èçãëåæäà åäèí øðèôò äîáðå âúâ âñÿêàêâè ðàçìåðè è ïðè âñÿêàêâà
óïîòðåáà (ïå÷àò, åêðàí) à èìåííî (hintèng, kerning, embedded bitmaps....
äðóãè íåùà çà êîèòî ñè íÿìàì ïðåäñòàâà).

2xxxx-òå áåçïëàòíè øðèôòîâå, êîèòî ñïîìåíàâàø ïî-äîëó íå ñå êëàñèðàò èëè
ïî åäíàòà êàòåãîðèÿ, èëè ïî äðóãàòà èëè è ïî-äâåòå çàåäíî.

Áëàãîäàðÿ íà Øîïîâ, ÷å ïðúâ å ðåàãèðàë è å çàäàë äèðåêòíî áîëíèÿ çà íàñ
âúïðîñ çà êèðèëèöàòà :)  Îòãîâîðà å ìåêî êàçàíî óêëîí÷èâ, íî âñå ïàê
âäúõâà íÿêàêúâà ìèíèìàëíà íàäåæäà.
Ùå ñå ðàäâàì àêî íÿêîè ïî-äîáðå çàïîçíàò ñ ïðàâíàòà ñòðàíà íà âúïðîñà
êîìåíòèðà ïîëîæåíèåòî ñ àâòîðñêîòî ïðàâî âúðõó øðèôòîâå íà íàøà è
åâåíòóàëíî íà ðóñêà, ñðúáñêà, ìàêåäîíñêà è ìîíãîëñêà ïî÷âè ;)

Ïîçäðàâè
ßíêî