Re: lug-bg: CNAME w in-addr.arpa

  • Subject: Re: lug-bg: CNAME w in-addr.arpa
  • From: vlk@xxxxxxxxxxxxxxxxx (Vesselin Kolev)
  • Date: Mon, 10 Feb 2003 16:59:20 +0200

Mislia, che shvanah (ako ne popravi me). Mislia, che stava vypros, che si
zakupil 3 domaina i si napravil www zapisi, koito vodiat kym edin i syshti
web-server.. nali?

Po princip mozhesh da napravish kolkoto iskash PTR resursni zapisa.
Imai predvid obache, che niama da mozhesh da imash ednoznachnost
pri obratnoto reshenie na zadachata.

Primer: Na IP adres 192.168.2.1 imash web-server i primerno si napravil
tri virtualni hostinga:

www.domain1.dom
www.domain2.dom
www.domain3.dom

Posle si napravil skednoto v IN-ADDR.ARPA zonata si (2.168.192.in-addr.arpa):

1 PTR www.domain1.dom.
1 PTR www.domain2.dom.
1 PTR www.domain3.dom.

Opitai sega da pravish resolving chrez niakakva usluga.. naprimer traceroute
do tozi host.

Kato napravish dostatychno mnogo zaiavki i analizirash rezultatite im, shte
vidish, che srednostatisticheski pri 1/3 ot zaiavkite shte poluchish otgovor
www.domain1.dom, v drugata 1/3 www.domain2.dom i v poslednata 1/3
www.domain3.dom.

S edna duma, niama ednoznachno reshenie na zadachata.

Prichinate e slednata. in.addr.arpa ne znae nishto za domainite, koito si
registriral. Ti izpashtash zaiavka primerno za izvlichane na PTR RR
ot syotvetnata zona, imash tri PTR za edin oktet i te se razdavat po
sluchaen nachin taka, che da sa HOMOGENNO razpredeleni.

  Pozdravi
    Vesselin Kolev