Re: lug-bg: TLS + MTA (malko teoria + praktika)

  • Subject: Re: lug-bg: TLS + MTA (malko teoria + praktika)
  • From: vtzankov@email.domain.hidden (Valentin Tzankov)
  • Date: Thu, 20 Mar 2003 10:53:11 -0500

Da stava vypros za otdelni Certificati, prosto se izdva se Root ceritficate
primerno za Firma A i ti se predostavja programka s kojato moje da
generirash
certificats za opredelen broj domain-i na firma A, koito sa child na A
Root Certificate, koito ot svoia strana
e child na Verisign ili GTE root certificate, no takyv certificate e
dosta po-skyp,
dori mislja che e prekaleno skyp za Bg.
Tzjalata tazi istoria s X.509 v.3 e mnogo stara i mrysna igra.
Prez 99 vse digashe mnogo shum za tova, dori SET  stigna
do reshenie Certificate da sysdyrja samo edna declaratzia,
I AM <a-specified-entity>; (e plus from/to date)i da predostavja
vyzmojnost za podpisvane i cryptirane,
i certificate trjabva ne da nosi syobstenia i poleta ka to
"Address","Host", "Point-of-origin",
a samo da udostverjava identity. E tova predlojenie stigna do congresa i
tam si ostana
sega trjbva da plastash ne 300$ za edin certificate s kojto da
importvash v KeyServer i
s kojta da moje da si generirash certificate za kakvoto i da bilo, a za
vseki otdelen.
Az dori kato rabotih za Merrill Lynch ustanovihme che ako imash edin i
syst  HTTPS based server kojto raboti na po-veche
ot edna mashina to ti trjabva certificate za vsjaka edna ot tjah.