Re: lug-bg: ppp over ssh/ssl VPN ??? ili druga alternawita

  • Subject: Re: lug-bg: ppp over ssh/ssl VPN ??? ili druga alternawita
  • From: Hristo Erinin <erinin@xxxxxxxxx>
  • Date: Thu, 7 Aug 2003 20:18:09 +0300

On Thu, 7 Aug 2003 18:45:01 -0400
YaneV <gyanev@xxxxxxxxxxx> wrote:

> 		Zdraweite,
>
> Situachiqta e slednata :
> 1.firma s dostup do internet
> 2.dobre razwita wutreshna mreza
> t3.rqbwa da se dade wuzmoznost na potrebitelite da dostupwat
> wutreshnata mreza prez internet
>
> kato dobra alternatiwa mi zwuchi PPP over SSH (ili over SSL) zastoto
> towa sa tunnel-i vyrhu tcp/ip pri koeto si se maskaradwat bez
> problemno[mmm dano]

Да, алтернативата е добра. Сравнително лесно се пуска и върви през
NAT без проблеми. Е, има си и недостатъци, но зависи за какво ти
трябва, а пък и повечето са преодолими. За един от най-сериозните
(IMO) проблеми виж тук: http://sites.inka.de/~bigred/devel/tcp-tcp.html
Според мен обаче на теб няма да ти свърши работа, съдейки по
нещата които си написал. Защо - виж по-долу.

> interesuwa me dali nqkoi e realiziral neshto podobno i ima opit koito
> iska da spodeli

Аз съм реализирал такива тунели на две места, в момента обслужват
средно 30-40 човека без проблем.
Препоръчвам ти първо да прочетеш следния документ:
http://www.tldp.org/HOWTO/ppp-ssh/index.html, да се опиташ да го
реализираш, и ако имаш проблеми/неясноти тогава да се обърнеш
към хората в LUG-BG с въпросите си.

> i pone dali e ospqwal da nameri adekwatni windowski klienti za
> kachwane na interfache prez takuw tunnel

До колкото знам софтуер който да прави подобно нещо за
Windows няма. Комбинацията м/у ssh и ppp разчита на факта,
че pppd-то и ssh-то ползват виртуални терминали, които можеш да
свържеш един към друг. Под Windows няма такова нещо.

Аз бих ти препоръчал решение което ми изглежда доста по-добро и
няма някои от недостатъците на PPP+SSH комбинацията, а пък и има
версии за Windows и Linux.

http://cipe-linux.sf.net/
http://cipe-win32.sf.net/
http://tldp.org/HOWTO/mini/Cipe+Masq.html

За съжаление това не съм го пробвал как се държи, но чувам много
добри неща за него.

--
Best Regards,
Hristo Erinin