Re: lug-bg: which switch ?

  • Subject: Re: lug-bg: which switch ?
  • From: Anton Tinchev <atl@xxxxxxxxxxx>
  • Date: Sun, 17 Aug 2003 20:02:27 +0200

raptor wrote:

> hi,
>
> Bihte li mi preporychali nqkoi Switch - 16 ili poweche porto-we..:")
>
> - da ne e skyp, inache nqma da moga da go kupq...
Kvo znachi da ne e skap?
> - da poddyrva monitoring na celiq traffik na edin ot portowete
Monitoring? RMON ili neshto drugo. Port miroring. Nai dobre se pravi monitoring na port, ako go prekarash prez maloumen HUB i kam huba zakachish karta (zabita v Linux PC) v promisc mode
> - da ima pone elementarni statistiki koito da move da gledam ot linux-programa (ne windows), move i telnet,minicom ..., nai dobre ssh..
Sichko shto e "Umno" (nad 200 Euro) ima statistika
> Ako dopylnitelno ima :
> + filtrirane na monitoring-porta taka che da moga da orqzwam chast ot trafika koito monitorwam ...
Tva e trudno, filtrirai si go na porta na mrezovata karta
> + da ima nqkakwa zashtita ot tokow udar etc..(po princip az ste go wkluchwam w UPS no za wseki sluchai ako trqbwa da go mestq)
Tva se pravi izvan switcha
> + elementaren shaping (based on TCP/IP-header)
E pa tva go nema i v modeli ot po $2000 za 24 porta
> + kwoto se setite drugo :")
> nqma da e losho..no ne e zadylvitelno
http://www.3com.com/products/en_US/prodlist.jsp?tab=cat&pathtype=purchase&cat=4&selcat=LAN+Switches+%28Workgroup%2FDesktop%29&family=135730
tva e , superstack3 3300 12 ili 24 porta e dostatachno dobar.
Savet - vzemi si ot ebay takav. http://search.ebay.com/search/search.dll?cgiurl=http%3A%2F%2Fcgi.ebay.com%2Fws%2F&krd=1&from=R8&MfcISAPICommand=GetResult&ht=1&SortProperty=MetaEndSort&query=superstack+3300
Shte si namerish za ne poveche ot 200 silno inflacionni dolarcheta.

Kafeto niama nuzda da ti go pravi switcha - LPT porta na PC-to se spravia prekrasno s taia rabota - http://www.tldp.org/HOWTO/Coffee.html