Re: lug-bg: Въпрос за звука в Линукс

  • Subject: Re: lug-bg: Въпрос за звука в Линукс
  • From: Georgi Chorbadzhiyski <gf@xxxxxxxxxxx>
  • Date: Fri, 03 Oct 2003 14:48:21 +0300

Alexander P. Panov wrote:
История:
Имам някъкав Линукс с ядро 2.4.20 и на него има звуковая карточка C-Media 8738 на PCI слот чипа си се води стандартния CMI 8738/C3DX. Има си зареден модул, lsmod си го дава че го има. Когато в конзола му дам play bell.wav ми свири веднага файла bell.wav без закъснение - веднага както и трябва да бъде. Но в XMMS като избера да слушам дадена директория и тя се зареди в playlist XMMS спира да приема команди и започва да просвирва първата MP3-ка след 2 или 3 минути и тогава вече и може да приема и команди с мишката, иначе тези 2 -3 минути стои като ваденка на монитора - ни приема ни предава. KDE-то ми е озвучено на дърпане влачене отвариане на прозорци и десктопи. Когато не е включено XMMS звуковите събития се случват незабавно със съответното действие. Когато е включено XMMS звуците на play, KDE, LICQ се буферерат и като затворя XMMS 30 секунди и повече слушам: дрън, брум, пляк, пляк, incoming file transfer, дръннн, дрън, пляк, дрънн, пляк, пляк, пляк, смуууккк, ЖЖЖЖжжжж, смуууккк, пляк... Версиятя на XMMS-a e 1.2.7 а вече има по нова версия 1.2.8. Или XMMS нещо се ебе с мене, или и зададено някъде да не се смесват звуците от различни програми и да се буферират.

Въпрос:
XMMS ли се дъни, и може ли някъде да е зададено да се буферират звуците? Как да направя да се смесват звуците от разлечните програми?

1. Може да: не ми отговаряте, не сте и длъжни.
2. Може да: напишете един ред като напътствия по въпроса.

Заедно с КДЕ се стартира и artsd звуковият демон. Настрой xmms и всяка
друга програма да не използва директно звуковата карта, а да ползва arts.
В xmms това можеш да направиш от Options / Preferences / Output Plugin и
избираш aRts Driver.

Друг вариант е да не ползваш artsd но тогава само една програма ще може да
ползва звуковата карта едновременно и няма да имаш звуци в КДЕ.

arts се изключва от K menu / Settings -> Control Center / Sound & Multimedia ->
Sound System -> "Start arts soundserver on KDE startup"

--
Georgi Chorbadzhiyski
http://georgi.unixsol.org/