Re: lug-bg: Въпрос за звука в Линукс

  • Subject: Re: lug-bg: Въпрос за звука в Линукс
  • From: Stoyan Zalev <stockton@xxxxxxxxx>
  • Date: Fri, 3 Oct 2003 15:23:02 +0300

Здрасти Александре!
Много правилно си заподозрял проблема :-) Съвсем накратко - КДЕ ползва ARTS
daemon - analog realtime synthesizer. Работата му е да върши неща ,като
например да смесва няколко аудио потока(в "реално" време),т.е. да не се
оказва, че едно приложение е заело /dev/dsp, а другите да си висят и да чакат
да благоволи да пусне :-) Идеята е приложенията да знаят,че трябва да ползват
artsd. В случая с XMMS той ползва по подразбиране я OSS, я ESD sound output
plugin. Просто трябва да му кажеш в настройките (na XMMS) да ползва arts
output plugin. Това изобщо важи за всички приложения - например се сещам за
mplayer (там пишеш -ao arts).
Той артс-а си има още много екстри,ама като да тръгне ХММС-то - толкоз :)
Успех!

Стоян