lug-bg: CUPS, LPRng, KDE ... и още...

  • Subject: lug-bg: CUPS, LPRng, KDE ... и още...
  • From: Bozhan Bozhkov <bozho@xxxxxxxxxxx>
  • Date: Mon, 06 Oct 2003 13:20:55 +0300

Здравейте
До сега за принтер съм използвал само apsfilter и lpr от конзола. Обаче мои познати решиха да минат постепенно на линукс и реших, че идеята за lpr ще им дойде в повече и изпробвах шаренията, която се предлага в кде. Първо пробвах LPRng - но изобщо не позна, че има usb принтер ( а контролният център на кде го познава - в /proc/bus/usb го има - и точно се е идентифицирал - lexmark z52). Както и да е - посъветваха ме да сложа cups - изчетох документацията (първо ;-) ) пуснах го и първият проблем беше, че под линукс не печата кирилицата, но сигурно проблемът е във фонтовете, но не ми остана време да мисля по въпроса, защото времето ми погълна ДРУГИЯТ ПРОБЛЕМ. Когато опитах да печатам от windows-ска машина - включи си се програмата на принтера, която показва статуса и т.н. , но никакъв печат - от време на време пищи за проблем с връзката, а в логовете - нищо. Поиграх си с настройки - нищо, но шоуто настана когато РЕСТАРТИРАХ PC-то - надлежно ме уведоми, че има printjobs - дадох да ги спре и точно преди да рестартира - разпечата всичко което му бях дал. Помислих, да не би нещо от windows-а да пречи, ама нямаше firewall, имаше антивирус - спрях го, от mconfig спрях почти всичко, което тръгва при зареждане на windows - никаква промяна - упражнението се повтаря до безкрай - при рестарт печата. Тъй като от това "решение" няма практическа полза - продължих да ровя из Мрежата и да опитвам едно-друго и тук - второто шоу - когато опитах да печатам във файл - дадох му да запише фаила ( от панела за pint на winows) на линукс-машината, в споделена директория и... принтерът тръгна и разпечата за отрицателно време - по-бързо, отколокото когато е на уиндоска машина - и така си работи. Явно нещо съм омазал конфигурацията, ама не мога да стопля къде. В cups-config съм дал само Allow за локалната мрежа, остава самбата, ама там няма нещо различно от други конфигурации които съм правил със споделен принтер( при които няма такъв проблем) - опитах и с конфигурации, които намерих в Мрежата, - същото... Тка че , вече нямам идеи, ако някой има, ще съм много благодарен.
Поздрави
Божо