Re: lug-bg: Slackware 9.1 md5sum Georgi

  • Subject: Re: lug-bg: Slackware 9.1 md5sum Georgi
  • From: George Danchev <danchev@xxxxxxxxx>
  • Date: Wed, 8 Oct 2003 11:07:00 +0300

On Tuesday 07 October 2003 10:18, Georgi Chorbadzhiyski wrote:

> Става за 2 минути и даже имам пуснат за вътрешна употреба. Не искам да го
> пускам за обща употреба защото товари много сървъра.

че товари със сметки cpu-то има някакъв резон, обаче rsync сървъра може да
бъде ограничен по брой връзки, ако не си разбрал в рамките на 2-те минути за
които си го пуснал по default, щото така е no limit ;-)

rsyncd.conf(5)
max connections
              The  "max  connections" option allows you to specify the maximum
              number of simultaneous connections you will allow.  Any  clients
              connecting when the maximum has been reached will receive a mes-
              sage telling them to try later.  The default is 0 which means no
              limit.  See also the "lock file" option.

       lock file
              The  "lock file" option specifies the file to use to support the
              "max connections" option. The rsync server uses  record  locking
              on  this  file  to  ensure that the max connections limit is not
              exceeded for the modules sharing the lock file.  The default  is
              /var/run/rsyncd.lock.

и в крайна сметка връзването на ресурсите си е работа на админа на сървъра, а
не да разчита на теглещите, че няма да товарят нарочно или ненарочно сървъра.
Между другото проблема с ftp и http може да е в твоя демон и да се проявява
само при определени натоварвания, щото сумите и сигнатурите са ти правилни
при теб, обаче все пак се изтеглят файлове с различна сума... и този момент
може да го има с някой ftp/http демони, а под тях (в ядрото) работи TCP и там
грешка е много много трудно да има... има номерация на пакетите (например
TCP: Sequence number = 678057692) и checksum-а също (например TCP: Checksum =
0x517a), ама незнам с какъв алгоритъм се прави. Остава клиента/downloader-а
да маже файловете, но Мано каза, че от друг сървър е теглил ОК.

--
pub  4096R/0E4BD0AB 2003-03-18 <keyserver.bu.edu>
1AE7 7C66 0A26 5BFF DF22 5D55 1C57 0C89 0E4B D0AB