Re: lug-bg: bg-linux i knoppix

  • Subject: Re: lug-bg: bg-linux i knoppix
  • From: George Danchev <danchev@xxxxxxxxx>
  • Date: Fri, 10 Oct 2003 12:08:30 +0300

On Wednesday 08 October 2003 17:42, raptor wrote:
> thanx,
>
> a sega kak da izlyva OpenOffice da polzwa shriftowe ot HDD (kato samiq
> Knoppix bootwa ot CD), zashtoto knoppix-a iglevda nqma kirilski shriftowe..
> (dali ste ima nqkakaw po oprosten wariqnt za instalaciqta i setwaneto im)

Zna4i kym X-sa mozhe da dobqvqsh i mahash dinami4no paths kym font dirs
(ekvivalentno na FontPath's ot XF86Config-4 file-a). Ako imash na hdd dql dir
s fonts, mozhei TTF fonts na MS ili tezi ot msttcorefonts debian package-a:

xset +fp /mnt/path/to/font/dir/on/hdd/partition
a ako iskash mahash s xset -fp /path

sled tova set-vash mapping-a na X-sa, naprimer s:
setxkbmap bg phonetic_enhanced grp:alt_shift_toggle grp_led:scroll
ili
setxkbmap bg bds_enhanced grp:alt_shift_toggle grp_led:scroll

Za console (TTY) e malko po-interesno motaneto (tova se izpylnqva samo na
console TTY, a ne pod XFree86). Mozhesh da rabotish s low-level tools kato
consolechars, loadkets, kbd_mode, install-keymap. Mozhesh oba4e da si vzemesh
nagotovo programata cyr ot debianskiq paket console-cyrillic. Da kazhem 4e si
q kopnal na disketa i ot tam i run-vash:
./cyr -h (4etesh help-a)
./cyr --commands , ste vidish kvi low-level commands se izpylnqvat.
i izpylnqvash naprimer:

./cyr bg_pnon --font=Cyr_a8x14 --encoding=cp1251 \
--ttys='TTY1 TTY2 TTY3 i t.n.' right_ctrl_toggle

s ./cyr --commands ste vish kakvi low-level commands se izpylnqvat. Ponezhe v
knoppix vse oste nqma tozi paket (Tilix neznam dali go ima???), a za da
setnesh s kakvo da minavash v cyr/lat ste ti trqbvash negovite shere files,
to vsi4ki KDB_OPTIONS nqma da minat vkl. i gornoto "right_shift_toggle" deto
sme go zadali posledno. Tova go ima v debian, no go nqma na knoppix CD-to, za
tova izpylnqvash cyr bez nego, a posle pishesh:

loadkeys /usr/share/console-cyrillice/option-right-control-toggle.map
(tova e debianskiq path, no ti mozhe da vzemesh tezi option-*.map files ot
console-cyrilic kojto si go vzel ot debian archiva kato deb ili source
package, store-nal si go na hdd i si mount-nal fs-a pod knoppix ;-)

Po princip v knoppixite ima vsi4ko neobhodimo programata cyr ot
console-ciryllic da raboti, s izklu4enie na tezi option-*.map s koito da
set-vash s kakvo (s kyf key) da minavash cyr/lat.

mislq, 4e tova e dostaty4no ;-) ... i az go borq seki pyt na ryka kogato mi se
nalaga, 4e me myrzi da store-na nekvi skromni scripts na disketa ... myka,
myka ;-)

--
pub  4096R/0E4BD0AB 2003-03-18 <keyserver.bu.edu>
1AE7 7C66 0A26 5BFF DF22 5D55 1C57 0C89 0E4B D0AB