Re: lug-bg: openssh

  • Subject: Re: lug-bg: openssh
  • From: Vesselin Kolev <vlk@xxxxxxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Fri, 10 Oct 2003 15:43:09 +0300

В хода на самата инсталация на RedHat 9, конфигуратора/инсталатора
пита за "ниво на защита". Възможни са три нива на защита. Не знам
кое от тези нива е било указано. Но каквото и да е било указано,
настройките са подадени на iptables. Можеше да опиташ да спреш за
момент този сървис и да видиш дали ще има ефект:

service iptables stop

Това се изпълнява в конзола като root  или su.

Ако това не помогне виж дали изобщо сървиса SSH е пуснат. Най-лесно
това можеш да направиш така:

service sshd status

Това пак се изпълнява в конзола като root или su. Ако получиш резултат
от типа:

sshd (pid 1926 517) is running...

значи сървиса работи, и проблемът е другаде.

Ако проблемът е другаде, трябва да се види къде е това "другаде". Аз
не разбрах каква е била другата версия на OpenSSH, която е била
инсталирана. По-точно не ми стана ясно новата версия от RPM файловете
с updates ли е била инсталирана или е била първо компилирана от
изходен код (но не от SRPM пакет) и след това инсталирана.

Ако е инсталирана от RPM (или компилиран SRPM) спирането на iptables
би решило проблема. Разбира се, после е добре файлът с правилата за
iptables да бъде коригиран така, че да се разреши достъп до 22/tcp порт
и iptables да се пусне пак.

Последното, което ми идва на ума е да провериш в конфигурационния
файл на демона (файлът е /etc/ssh/sshd_config) дали няма ред, който да
пуска демона само на локалния адрес, т.е. дали има реда

ListenAddress 127.0.0.1

Това е малко вероятно, ако инсталацията е направена "по подразбиране",
но ако някой е пипал може и това да е причината SSH демона да работи,
да няма правила в iptables, които да спират заявките към порта, а в
същия момент да няма инициране на сесии от външни адреси.

Поздрави

    Весо