Re: lug-bg: [debian] installing a package

  • Subject: Re: lug-bg: [debian] installing a package
  • From: George Danchev <danchev@xxxxxxxxx>
  • Date: Mon, 13 Oct 2003 13:27:54 +0300

On Monday 13 October 2003 10:31, Yavor Yanchev wrote:
> С коя версия на Debian GNU/Linux си? Има значение дали използваш stable
> (woody), testing (sarge) или unstable (sid). Ако използваш stable и
> искаш да инсталираш последните кръпки по сигурността трябва да добавиш в
>
> /etc/apt/sources.list следният ред:
> |deb http://security.debian.org/ woody/updates main contrib non-free|
>
> После:
> apt-get update
> apt-get upgrade
>
> Ако използваш testing или unstable слагаш си съответният ред за testing
> или unstable и правиш само втората операция.
>
> Поздрави

според мен той е направил update && upgrade обаче объркването му идва от това,
че вероятно е пропуснал да се запознае с sec политиката на Debian на:
http://www.debian.org/security/faq, а именно, че при поява на sec hole в някой
package, не е задължително винаги да се преминава към последната upstream
версия, може да се счете, че тя освен фиксове влачи и нови и нетествани
features, не дай боже нови holes, което може да счупи нещо в stable.
Евентуално backposted fixes идват от upstream-а или съответния maintainer или
Sec Tesam или NMU (non-maintainer-upload). Промените и поправките се гледат
на bugs.debian.org (аз лично ползвам понякога един perl script за точене и
показване на bugs) или ако имате инсталирано apt-listchanges преди инсталл на
всеки package ще показва changelog.Debian и ще пита дали да прочължи или да
откаже инстала.

има подробности тука ;-) към момента:
(гледа се apt-cache policy ssh което зависи от текущия sources.list
или packages.debian.org/ssh):
в stable е ssh 1:3.4p1-1.woody.3 (идва от security, marked as red)
в testing и unstable е ssh 1:3.6.1p2-9, в чийто changelog.Debian.gz се вижда:
openssh (1:3.6.1p2-9) unstable; urgency=high
  * Merge even more buffer allocation fixes from upstream (CAN-2003-0682;
    closes: #211434).
openssh (1:3.6.1p2-8) unstable; urgency=high
  * Merge more buffer allocation fixes from new upstream version 3.7.1p1
    (closes: #211324).

така както е написано (ssh-1.3.7p2) apt-get го приема цялото като packagename,
а то наистина няма такъв. Между name и version има знак за равно, а не тире):
# apt-get install ssh=1:3.4p1-1.woody.3
или
# apt-get install ssh=1:3.6.1p2-9
(ако съответните източници са описани в sources.list, то apt ще гетне която
версия му укажеш, дори и downgrade да означава това. И двете версии са
фикснати, така, че отдавна май е up ;-)

--cut--
за другото мисля, че ще се оправи сам ;-)

--
pub  4096R/0E4BD0AB 2003-03-18 <keyserver.bu.edu>
1AE7 7C66 0A26 5BFF DF22 5D55 1C57 0C89 0E4B D0AB