lug-bg: Slackware-Live - проблем с мишката

  • Subject: lug-bg: Slackware-Live - проблем с мишката
  • From: Valentin Stoykov <valentin_st@xxxxxxx>
  • Date: Mon, 13 Oct 2003 23:51:34 +0300

Имам следния проблем: Slackware-Live 2.9.0.22 не ми открива мишката.
Мишката ми е със сериен интерфейс, възрзана към /dev/ttyS0

Когато се поразрових от къде се настройва мишката намерих следните редове във
файла /etc/rc.d/rc.M

# probe for USB mouse
echo "Probing for USB mouse..."
if [ -r /proc/bus/usb/devices -a "`cat /proc/bus/usb/devices | grep -i
mouse`" != "" ]; then
   ln -sf /dev/input/mice /dev/mouse
else
   ln -sf /dev/psaux /dev/mouse
fi

Очевидно е защо не ми открива мишката - там има две възможности - или има USB
мишка и се създава връзкa /dev/mouse сочеща към /dev/input/mice или няма USB
мишка, което се тълкува като наличието на PS/2 мишка и се създава връзка /
dev/mouse сочеща към /dev/psaux.

* * *

Сега видях, че за този проблем вече е докладвано -
http://www.slackware-live.org/phpBB2/viewtopic.php?t=97
Даже май и Tomas Matejicek е намерил решение :-)

Май ми стана ясно как да се проверява за мишка - пъвро да се търси USB, ако
няма да се търси PS/2, а ако няма и такава - да се допусне, че има серийна на
COM1 - /dev/ttyS0.

Ако командата cat /proc/interrupts | grep -i "PS/2 Mouse"  върне непразен низ
- значи има PS/2 мишка.

Аз няма да чакам да излезе нова версия - смятам да си я направя сам :-) (или
поне да опитам)

Струва ми се обаче, че това решение не е добро... ами ако има мишка не на
COM1, а на COM2?

До колкото разбрах (а аз не разбирам английски) във форума се стигна до
извода, че трябва тези потребители, които имат мишка на COM2 да я
конфигурират ръчно (може би за наказание, че не са я включили към COM1 както
правят повечето нормални хора?). Отхвърлена беше идеята скрипта да пита
потребителя къде му е вързана мишката.

Пак подчертавам, че не разбирам английски и може това, което казвам, че пише
във форума да не го пише ;-)

Може и да е добра идеята на Tomas Matejicek, потребителят който си е вързал
мишката на порт различен от COM1 да си я конфигурира сам... просто защото
такива потребители няма.

Има и още неща, които не харесвам как са направени... но ще пиша за тях утре,
сега трябва да си лягам....