Re: lug-bg: Exchange on linux

  • Subject: Re: lug-bg: Exchange on linux
  • From: Ivaylo Toshev <ivo@xxxxxxxxxxxxxx>
  • Date: 16 Oct 2003 10:58:46 +0300

Ако търсиш web-based - Има една камара фрее и платени.
Ако търсиш такива, които да поддържат Linux & Win клиенти - почти само
платени, но нативни LINUX клиенти нямат !

http://www.exchange4linux.com -> Много е добро, сървъра е безплатен,
конектора за MS Outlook обаче е платен. Ползва PostgreSQL. Няма нативен
клиент за LINUX, може да се ползва през IMAP, разбира се, но тогава
нямаш groupware functionality.

http://kolab.kde.org -> Тръгна многообещаващо, но завърши според мен, с
нещо, което е абсолютно неизползваемо. Основните им грешки, въпреки
многократните забележки и коментари по майлинг листата, са :
     - Според тях ползването на SQL било тъпо !!?????!
     - Поради горната причина, ползват така наречения от тях:
Disconected IMAP - пълна простотия, която пази локално копие на всички
IMAP folders - просто е без коментар !
	 На всички забележки за горните две принципни недоразумения,
отговаряха, че искали да ползват само общопризнати стандарти по RFC. Но
в момента вече пишат собствено RFC, което ..... абе не ми се говори -
пропиляха парите дадени от германското правителство, за да направят
нещо, което .... както казах не ми се говори за това.

http://www.opengrowpware.org -> Пише много добри неща, но първо си е
типично web-based и второ много, ама много, гладно за ресурси. И се
задръства.

Има и още един проект в www.openoffice.org, те обче залагат предимно на
Java - нищо лошо, но аз лично досега не съм срещал читаво работещо Java
приложение, ползвано за подобна дейност и си имам предубеждения. Плюс
това има много , много, ама много още работа.

Извод: НЯМА такова !
Този който направи ( ако ще и платено да е)  читав, пак повтарям ЧИТАВ
!!! Groupware server , който да отговаря на следните критерии:
   - Поддръжка на MS Outlook ;
   - Поддръжка на нативен LINUX/UNIX клиент ( с TTF , XFT2 - въобще едно
съвременно приложение) , който да изглежда красиво и функционално, а не
както е KOLAB Clienta.
   - Добър Web Interface;
   - SQL Backend ( MySQL , IBM DB II, Oracle );
Ще направи добри пари !

Да се купуват платени Web Based - според мене не си струва, освен ако
имат нещо което наистина на Free подобните им липсва или не работи както
се очаква. Тук попадат:
    Bynari - поддържа само MS Outlook, но не и LINUX клиенти.
    SAMSUNG Contact- това не съм го преглеждал, но мисля, че също беше
WEB Based. Ако някой има време нек го дръпне и тества и да постне 2-3
реда.
   SuSE OpenExchange - Web Based;
   Oracle Collaboration Server - Е това тука са 3 GB Javi, Oracle DB, И
един грозен, ама много грозен Motif базиран Linux клиент за календарна
информация, дето въобще не е чувал за кодировка различна от ISO-8859-1
(Latin -1 ). Иначе за разработка на groupware приложения и за сървър на
MS Outlook клиенти е супер, но и цената му излиза по сметка за над 5000
потребителя ;-)

На ?, 2003-10-15 в 17:14, Stanislav Radkov записа: