Re: lug-bg: Advanced Routing

  • Subject: Re: lug-bg: Advanced Routing
  • From: rossenantonov@xxxxxxx
  • Date: Sun, 19 Oct 2003 20:55:32 +0300

Privet otnovo,
izleze problem, s koito ne moga da se spravia i za tova vi pisha pak. Shte
obiasnia situaciata po-podrobno:

Provider_1 mi e na eth0. Ot nego po DHCP vzimam ip, dns-ite i gateway. Puskam
maskirane na eth0 i vsi4ki ot vytreshnata mreja imat internet. Do tuk dobre!
Sled tova vkluchvam i vtoria provider kym eth1. Za nego izpulniavam komandata:

dhcpcd -R -G eth1

Taka default gateway-a i dns-ite ostavat na provider_1.
Ako ne go napravia taka celia triafik zapochva da minava prez provider_2.
Celta mi e vsi4ki da minavat prez provider_1, a samo client 192.168.0.21 da e
prezi provider_2.

Za tova izpylniavam slednoto:

echo 200 client21 >> /etc/iproute2/rt_tables #tova sym go napravil samo edin pyt
ip rule add from 192.168.0.21 table client21
ip route add default via xxx.xxx.xxx.xxx dev eth1 table client21
ip route flush cache

Na mistoto na xxx.xxx.xxx.xxx slagam default gateway-a na provider_2. Nali taka
triabva? Ne sym mnogo siguren?

I dvata akaunta se maskirat:

iptables -t nat -A POSTROUTING -o eth0 -j MASQUERADE
iptables -t nat -A POSTROUTING -o eth1 -j MASQUERADE

Eto tova pravia. Vsi4ki imat internet bez 192.168.0.21. S iptraf vidiah, che
zaiavki prez eth1 se prashtat, no broiachite na poluchenite otgovori vse sa 0.

Mojete li da mi pomognete?
Blagodaria!

--POCEH

P.S.
Mislia i oshte edin client da pusna prez eth1. Za nego shte napravia analogichna
tablica "client22". Taka dobre li e?

>   Zdraveite,
>
>   Imam edna mashina s tri mrejovi karti. eth0 e kym edin dostavchik, eth1 e
> kym drug, a eth2 mi e kym vytreshnata mreja. Iskam da napravia taka, che
> 4ast ot clientite ot vytreshnata mreja da polzvat interneta na eth0, a
> ostanalata chast da minavat prez eth1.
>   Mojete li da mi dadete niakakvi nasoki. Chetoh LARTC-HOWTO i tam vidiah
> tazi za vyzmojnost, no informaciata e malko.
>
>   Blagodaria!
polzwash policy routing:
ex:
| root# ip rule list:
| 0:      from all lookup local
| 0:      from all lookup main
| 0:      from all lookup 253
normalniq nabor rules
| root# ip rule add from 10.0.0.0/8 lookup 10
| root# ip rule list
| 0:      from all lookup local
| 0:      from 10.0.0.0/24 lookup 10
| 0:      from all lookup main
| 0:      from all lookup 253
weche imash prawilo za paketi ot mreja 10 -> table 10
| root# ip route add default via 192.168.0.1 table 10
| root# ip route list table 10
| default via 192.168.200.51 dev eth0
i imash now default gw za mreja 10 - prez 192.168.0.1
wsichki ostanali si rabotqt kakto e "normalno" t.e. prez
standartniq gw kakto e kazano w tablica "main".
(ip route list === ip route list table main)
nadqwam se towa da hwyrlq malko swetlina :)
ostanaloto - LARTC :)

--
Regards,
  Doncho N. Gunchev