Re: lug-bg: stranno powedenie na fs

  • Subject: Re: lug-bg: stranno powedenie na fs
  • From: Andrey Andreev <andreev@xxxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Mon, 20 Oct 2003 01:03:46 +0300

Извинете за предишния email, изплъзна ми се...

Мерси за бързия отговор

| Kakwi services imash na mashinata ?
| Spri wsicki services i gledaj kakwo stawa, kato gi puskash edin po edin.

Машината е домашна работна станция, така че services са доста ограничени
Освен минималните за мен (crond, autofs, cups и т.н.), вървят httpd,
portsentry и, до сега, vmware.

Проблемът изчезва след рестарт, обаче, понеже ми се случва за 2ри път
през последния месец, ми се ще да разбера какво го причинява.

| problem. Da ne bi da imash samba w goliam LAN i tia da prawi mnogo
| logowe za wsiaka mashina koiato ia accesswa po niakakuw nachin.
| Pri samba logowete awtomatichno se rotirat nad opreddlena dulzina.
| Ogledaj se i s komandata top - koia programka gulta CPU i pamet.
| Neshto da pishe wuw /var/log/messages ? dmesg ? Ima li neshto w /tmp
| /var/spool/*

LAN няма, samba не върви, top не показваше никакво изключително
поведение (поне не забелязах нищо много подозрително сред 120те процеса)
логовете са само няколко мегабайта и изглеждат нормално с изключение
(току що забелязвам) на портскан който е минал горе долу по това
време... Дали portsentry не прави някъде някакви големи логове? Къде са
те ако не са в /var/log? Какво има в /var/log/sa? /var/spool изглежда
нормално, dmesg не съдържа проблеми.

Интересно ми е дали (и как) мога да видя кой процес пише във файл в
момента. Как мога например да видя всички отворени в момента файлове?

Доста въпроси накуп...

Поздрави,

Андро