Re: lug-bg: LIRC

  • Subject: Re: lug-bg: LIRC
  • From: Daftcho Tabakov <dtab@xxxxxxx>
  • Date: Mon, 20 Oct 2003 15:49:56 +0300

Qsin wrote:
> В Reset (ComelSoft) продават едно IRDA на:
>
> GRANDTEC GRAND USB IrDA - USB infrared adapter
> The Grand USB IrDA is a USB to IrDA Adapter to allow
> users to transfer high speed 4Mbps Wireless data between
> Desktop PC and portable computer, PDA Digital computer
>  MP3 player or other IrDA enable devices.
>
> Продават и едно на Roline:
>
> USB/IrDA Infrared Adapter
> 12.02.1099 - 10
> Wireless data transfer between desktop PC and notebook PC,
> PDA, Digital Camera, Scanner and Printer Files Sharing, Photo
> transfer, Printing, Data Exchange and Synchronization
> [...]

Здрасти
Ако става дума само за управление, предлагам ти, ако имаш малко умения с
поялник да си купиш 3-4 чарка и да си сглобиш собствен приемник, който
се връзва към COM порта.Друг вариант е директно към дъното да плъгнеш
инфрачервен датчик за телевизор(който се купува и за горния вариант) със
захранване 5 волта. Схеми има на www.lirc.org, пробвал съм и двата
варианта като този с COM-a ми хареса повече като използвах дистанционно
за телевизор също и за видео.Сега управлявам директно с
пулта на тв-тунера, а програмките са :
mplayer
миксер по избор- aumix,amixer etc.
радио плъгин за gkrellm
xmms
tvtime (xawtv)
+ специално копче дето прави sudo halt ;-)

Потърси в www.linux-bg.org някъде из статиите имаше такава за LIRC-за
хардуер,настройки на lirc и т.н.

- -- Key Id 0x704FCE45 - pgp.mit.edu
1662 92E4 D96B 6D1C 1B76  BE75 F717 43EA 704F CE45