Re: lug-bg: pngconf.h Error

  • Subject: Re: lug-bg: pngconf.h Error
  • From: George Danchev <danchev@xxxxxxxxx>
  • Date: Sat, 25 Oct 2003 10:58:06 +0300

On Saturday 25 October 2003 01:39, Ясен Дърво wrote:
> Blagoadrq za barziq otgovor! Beshe absoliutno prav, qvno az veche
> otkacham ta ne sgrqh navreme kakvo e vsashtnost tova:)) versiqtqa na
> libpng e 1.2.5 - onazi koqto e poslednata stable koqto moje da se
> iztegli ot www.gnu.org - naloji se da q install zashtoto paketa na slack
> ne sadarja png-config (libpng-1.2.5.tar.bz2)
> zakomentirah 255 i 256 redove i vsichko si tragna kompilira si se i
> prochee.

zna4i idesk-0.3.5 pravi v file Desk.h:#include <png.h>
posledniq ot svoq strana pravi png.h:#include "pngconf.h" i se stiga do
zlopolu4iq check na tezi 255 i 256 rows. setjmp.h si e rabota na libpng files
da go vklu4vat spored men... Pitaj developers na libpng bez da iskat li sa
propusnali znaka za komantar (symnqvam se;-) ili naro4no za da podsestat
nqkoj kojto polzva tqhnata biblioteka ili prosto podsestat sebe si. Vyobste
celiq block ot pngconf.h ot 240 - 269 rows mozhe da se prerazgleda... mnogo
checkove, mnogo nesto...

> Predhodnata versiq na png koqto imashe na sistemata e 1.2.1 no imenno
> pri neq sashto vaznikvashe sashtiq problem i za tova i instalirah po
> novata versiq:)

ami ostava da razberesh kakvo sa imali predvid libpng developers s tova.
ask'em.

> Nakraq iskam da spodelq che podobni shegi sa dosta kovarni v smisal che
> chovek koito i ideq si nqma ot tova kakvo vsashnost stava kogato se
> kompilira programata shte izpita golemi zatrudneniq, a ne mislq che tova
> e ideqta pri razprostranenie na svobodniq software!

znam li i az ne moga da shvana ideqta kakva e, pitaj libpng team i spodeli,
mislq 4e e interesno da se znae. No, vse pak tova e dosta bezobidno... mogat
da se slu4at i dosta po-strashni raboti kato silent change na ABI v novata
versiq na bibliotekata poradi promeni v source-a na lib-a (ili oste
po-strashno prosto noviq kompil generira code s nesyvmestimo ABI;-) bez tova
da e otrazeno v soname na shared object-a... i syotvetno edna kamara apps
koito q linkvat ste break-nat... I tezi raboti se lekuvat de;-). Nqkoj
(upstream) developers (ne viziram libpng) pishat code vse edno 4e ste vyrvi
na imaginerna sistema kydeto vis4ko raboti stoto nisto ne zavisi ot nisto, a
ne na real one kydeto nestata zavisqt edno ot drugo i trqbva da sa v sync.

--
pub  4096R/0E4BD0AB 2003-03-18 <keyserver.bu.edu>
1AE7 7C66 0A26 5BFF DF22 5D55 1C57 0C89 0E4B D0AB