Re: lug-bg: qmail+smtp-auth

  • Subject: Re: lug-bg: qmail+smtp-auth
  • From: Vesselin Kolev <vlk@xxxxxxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Wed, 29 Oct 2003 12:37:15 +0200

Аз нямам опит с qmail, но мога да кажа само някои неща
около самия SMTP-AUTH протокол.

Протоколът е уязвим и то доста. Т.е. не ти е виновен
според мен самия пач. През август един столичен ISP
доста се опари от този протокол. Някой беше прихванал
идентификацията на един клиент и беше получил име и
парола за ползвана на SMTP сървъра. След това компания
от Китай беше пуснала поток от SPAM през въпросния
SMTP сървър и беше истински ужас. Явно този, дето е
получил името и паролата е продал акаунта на спамерите.

Т.е. самият модел е уязвим. След това дори да приложиш
и най-съвършения пач, ти си уязвим по протокол, а не
по софтуерно решение. Разбирам, че решението е много
лесно приложимо към разбираният на средностатистическия
клиент, но носи висока степен на риск. Всяко идентифициране
чрез име и парола е уязвимо. За съжеление по-сигурните
методи невероятно трудно се разбират от клиента и не
са приложими поне не и на сегашното ниво на познания
на средностатистическия потребител на интернет услуги.

Следователно не очаквай пач да ти реши проблемите. Просто
се приготви за по-високата степен на риск, като отделиш
време и сили за постоянно следене на журналните файлове на
SMPT сървъра си и ако забележиш натоварване прави винаги
детаилен анализ. Забележиш ли открадната идентификация,
отмени я веднага (направи я невалидна). Например, ако
забележиш писмо с огромен брой получатели в полето "To",
провери дали това не е SPAM. Обикновено са малко хората,
които изпращат едно писмо до повече от 30 адреса. Ако
адресите са 70, това си е направо подозрително. От друга
страна писмо адресирано до 70 получателя, едва ли съдържа
лична информация така, че проверката в повечето случаи
не е поглед в личния живот на изпращача. А и ти трябва
да си човек, който да забравя бързо видяното, ако разбираш
какво искам да кажа.

~  Поздрави и пожелания за успех.