RE: lug-bg: Qmail+smtp-tls.patch i CRL

  • Subject: RE: lug-bg: Qmail+smtp-tls.patch i CRL
  • From: "Kostadin Todorov Karaivanov" <larry@xxxxxxxxx>
  • Date: Fri, 31 Oct 2003 14:34:51 +0200

dejstwitelnostta

> Нито qmail, нито Sendmail са направили нещо ново за X.509
> схемата. И двата MTA са само ползватели, макар да ползват в
> различна степен RFC документите по темата.
>
> Идеологията на проблема се състои в следното. Не е нужно да
> използваш CRL. Предостави си следната ситуация. CA с 3 милона
> сертификата и с 4000 отменени, които са в CRL файла. Тогава
> всички останали са дефакто потенциални ползватали на RELAY,
> ако в RELAY политиката е указано да се RELAY-ват всички
> валидни за дадена CA сертификати. Т.е. тук CRL не ти помага никак.

Tova mi e qsno samo4e az da re4em ne iskam wsi4ki podpisani ot dadeno CA
a samoi nqkoi, koito sam I konfiguriral kakto si kazal po-dolu

> Затова (примерно така е в Sendmail) се прави описание на
> всеки сертификат допуснат до RELAY. Възможно е ти да искаш да
> дадеш право на достъп само за някои подписани от дадена CA
> сертифкати. Описанието на сертификата се прави по LDAP
> форматни полета под формата на "дърво" на върха на който е

do tuk OK
samo 4e spored mene CRL moja dade edna (makar i imaginerna) dopylnitelna
sigurnost
osobenno ako osnovnoto mi zanqtie ne e da gledam dali wsi4ki sertifikati
koito sam
ukazal wse oshte sa walidni spored CA koqto izpolzwam

> CA. Можеш да правиш и релей на база самоподписан X.509, който
> да пазиш в хеш-хранилище.
>
> Изобщо, подходът с CRL носи малко ползи, особено ако ползваш
> външна CA. CA отменя сертификатите не по твое, а по свое
> усмотрение. Следователно външни CA никак не ти помагат при

A moje az da sym syglasen s politikata za revoke na CA ......

> контрола на достъпа. От друга страна можеш да синаправиш твоя
> CA и да си издаваш каквито искаш CRL листи, но това значи
> всички потребители да си издадат сертификати при теб, а да не
> могат да ползват външни.

Blagodarq za otgovora, no vyprosym mi ne beshe za polzi vs. nedostatyci
a za tova (makar I 4isto akademi4no) kak se pravi/configurira podobno
neshto.
Nadqwam se diskusitqta da prodylji :-))

> ~  Поздрави
> ~    Весо