Re: [OT] lug-bg: DNS Vapros

  • Subject: Re: [OT] lug-bg: DNS Vapros
  • From: Vesselin Kolev <vlk@xxxxxxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Tue, 25 Nov 2003 12:09:47 +0200

То вярно, че не е хубаво да се псува по публични форуми, но човека си
е в правото да
е недоволен.

Първо, термин "регистрация" на DNS сървър няма нийде из RFC тата за
техническата
реализация на DNS. Няма и няма и да има, защото тези отежнаващи
процедурата
травеститски номера са измислица на VeriSign и са наложени от тях на
регистраторите.
Да не говорим, че разни млади животновъди (главно свинегледачи и
говедари), които участват в така благородната надпревара "да
регистрираме колкото се може повече
~ домейни, че да затлачим и без това затлачената система за имена" дори
не могат да
~ обяснят защо им е този запис в whois базата (имам предвид
регистрирания DNS).
Казват, ми така се иска от нас, затова го правим.

Тази година съм имал доста контакти с хора от животновъдния бранш.
Всеки път като
има пиша писмо заради някой клиент дето иска домейн и има споменатия
вече проблем,
~ ми връщат "умни" отговори относно регистрацията на сървър за имена
като "а ние тези сървъри за имена ги регистрираме в root сървърите"
(направо щях да
повърна) и после ми пращат една мила добавка, с която ме приканват да
регистрирам
още колкото искам домейни за да съм получел отстъпка. Викам си... да
си купя един
домейн за тоалетната, за спалнята, за кухнята, за приятелите за
рождения им ден, за
пазача на градинката през НДК... (нищо, че 30% от домейните се
регистрират само ей
така, без да са подложени на особено ползване).

Много порочна практика се заформи със системата за имена. Вече
домейните не са
структура в системата за имена, а са зелки дето се продават на чувал.

Остава ми само да си пожелая на следващия конгрес на ICANN ISC и IANA
да надделеят
над разни "членове на борда на нов симфоничен откестър" като Вени
Марковски и да се
въведе регистрационна процедура с документи и да се вземат правата на
разни оборотни
милионери и да се изтритат от системата за имена всички тези животновъди,
магазинери, адвокати и латентни травестити дето са тръгнали да
съсипват Интернет.

Не оправдавам никого, Георги, просто сега ми се наложи покрай
OpenIntegra да видя
как можеш да станеш регистратор на домейни без да знаеш нищо за
системата за имена
и да събираш пари от глупаци и се погнусих!

~  Весо