Re: lug-bg: Debian GNU/Linux 3.0r2 (Default)

  • Subject: Re: lug-bg: Debian GNU/Linux 3.0r2 (Default)
  • From: George Danchev <danchev@xxxxxxxxx>
  • Date: Sun, 7 Dec 2003 17:47:23 +0200

On Saturday 06 December 2003 21:11, Антон Зиновиев wrote:
> На 29 ноември 2003 (събота) в 12:25 часа Rumen Krasstev писа:
>
> И аз незнам къде на сайта е, но може да се намери в изходния код на
> debian-cd.

> Това е и идеята на сегашния алгоритъм.  Въпросът е ако за един пакет
> се реши, че трябва да присъства на даден диск, но зависи алтернативно
> от няколко (напр. от а|б|в) то кой от а, б и в да се сложи, че да се
> задоволят изискванията на пакета.

За подобно селектиране може да се ползва метаинформацията идваща със самите
пакети които са алтернативи. Например (това ми дойде първо на ум;-):

Package: mutt
Depends: libc6 (>= 2.2.4-4), libncurses5 (>= 5.2.20020112a-1), libsasl7, exim
| mail-transport-agent
Recommends: mime-support
Suggests: locales, urlview, ispell, gnutls3, gnupg | pgp | pgp5i, gnutls3

Оценяваме алтернативите:

за Depends на mutt:
гледа се стойността на полето Priority: на първата Depends алтернатива (в
случая е exim) и всички пакети стоящи зад виртуалния mail-transport-agent (в
случая като втора алтернатива), При равни стойности на полето Priority: се
гледа реда в който ги е изредил maintailer-a ... ( предполага се, че
по-стойностните са по-напред (това дали го пише в policy някъде ? ).

Аналогично за алтернативните на Suggests на mutt (оценяваме gnupg, pgp и
pgp5i)... но вече това е по-желание, според мен трябва да присъства поне един
suggeted package.

Аналогично за алтернативните на ... друго интересно поле...

Да се проверява дали алтернативите идват от debian/ или debian-non-US/ и да се
предвиждат съответно за US и non-US image-а....

На първи рунд се допуска по една алтернатива от Depends и Suggests, ако има
място алтернативите се увеличават, като се оценяват по-горния принцип.
Или първо се допускат по една Depends алтернатива, след което ако остане място
се оценяват и допускат Suggests алтернативите...

p.s. това плаче за perl или python и според мен е добра и далеч не лека
задачка-закачка за скриптиране за студентите програмисти ...
p.s. 2 винаги може да се измисли и по-стресиращ алгоритъм ;-)

--
pub  4096R/0E4BD0AB 2003-03-18 <keyserver.bu.edu>
1AE7 7C66 0A26 5BFF DF22 5D55 1C57 0C89 0E4B D0AB