Re: lug-bg: samba PDC

  • Subject: Re: lug-bg: samba PDC
  • From: "Doncho N. Gunchev" <mr700@xxxxxxxxxxxx>
  • Date: Wed, 24 Dec 2003 02:28:47 +0200

On Wednesday 24 December 2003 00:52, Danail Petrov wrote:
> [...]
> znachi sambata raboti kato PDC, user-ite se log-vat w nego kato profiles se
> pazqt na samba-ta i wsihcko si raboti normalno NO ... vuprosat e sledina:
> kak da naprawq taka che user A da moje da se log-va SAMO ot mashina A ,
> user B da moje da se logva SAMO ot mashina B, user C da moje da se log-va
> ot mashina A i mashina C no ne i ot mashina B...i user D koito da moje da
> "reje glavi ("admin" user-a)" ot kudeto si poiska? do kolkoto znam towa e
> wuzmojno s Active Directory w windows 2003 , no ne uspqh da namerq podobni
> wuzmojnosti w sambata . ami .. towa e :)
mda... tq ima mai po-interesni :)

> Marry Xmass :)
10xz, i na tebe

> Best Regards,
> Danail Petrow...

1. Ne pishi HTML pisma!

2. polzwai makrosi, primerno:
| include   =  /etc/samba/samba-%m.conf
kydeto %m makrosa se 'expand-wa' do imeto na mashinata koqto se connect-wa.
wij 'man smb.conf' za ostanalite makrosi. Mejdu samba 2.x i samba 3.x ima
dosta razlika w tazi oblast i 3.x wse oshte ima dosta bug-owe po temata.
Za da si siguren kakwo stawa polzwai komentarite za 'debuging', primerno:
| [homes]
| ; samba 3.0.x config
| ;  comment = S:%S,P:%P,u:%u,g:%g,U:%U,G:%G,H:%H,m:%m,M:%M,N:%N,p:%p,R:%R,d:%d,a:%a,I:%I,T:%T;L:%L
|    comment = %U's Home Directory '%H/samba' - for %U:%G from %m:(%M) with %a
|    browseable = no
|    writable = yes
|    valid users = %U
|    create mode = 0664
|    directory mode = 0775
|    path = %H/samba
|    ; path=/mnt/Serveur/%S
|    ; path = %H/public_html
pri koeto kato komentar kym home direktoriqta shte widish dosta neshta :)
btw: samba 3.x ima ldap + kerberos poddryjka, s koqto moje (pone taka pishe)
da se imitira active directory server. Dokolkoto si spomnqm ldap shemite, tam
ima tochno takowa pole koeto ti dawa da ukajesh koi user ot koi hostowe moje
da se log-wa (ili ako go propusnesh - ot wsichki). Ne sym go podkaral tozi
wariant oshte, no shte mi e interesno da chuq po temata ako nqkoi e...

3. Tuk ti trqbwa malko tyrpenie i kysmet... a za HTML-a... ne che neshto, no
trqbwashe da si wadq lupata che da go procheta...

--
Regards,
  Doncho N. Gunchev