Re: lug-bg: kak da si nastroia "dselect" na optziata "apt-get" da mi tegli paketi ot "ftp://mirrors.ludost.net" kakva direktoria triabva da my poso4a

  • Subject: Re: lug-bg: kak da si nastroia "dselect" na optziata "apt-get" da mi tegli paketi ot "ftp://mirrors.ludost.net" kakva direktoria triabva da my poso4a
  • From: George Danchev <danchev@xxxxxxxxx>
  • Date: Sat, 27 Dec 2003 10:34:07 +0200

On Friday 26 December 2003 21:12, Alexander P. Panov wrote:
> dselect го накарах да вземе от CD  deb пакети
> обаче искам да си инсталирам.... XnView - има го на сайта им само в rpm
> формат

ако не предлагат сорса аз лично много бих се замислил дали въобще да го
инсталирам... предполагам отворения му аналог е gtksee ... или нещо подобно
отворено намери.

> искам IceWM - същото ()
> а на Debian сървърите вече ги има в deb пакети
>
> 1. Коя директория да посоча при настройките на "dselect" na optziata
> "apt-get" да ми тегли пакетите от "ftp://mirrors.ludost.net"; (или
> посочете как си прави това на друг сървър)?

dselect е frontend към apt, но за сега го остави за да не те обърка
(по-нататък ще го разучаваш) и работи нашраво с apt или по-снизходителен
frontend към него като aptitude или synaptic. Източниците от които да точи
apt се указват във файла /etc/apt/sources.list. Ето ти примерни конфиг.
файлове на няколко потребителя: http://debian-book.fccf.net/utils/home/

> 2. Наистина ли мога да си инсталирам софт от "ftp://mirrors.ludost.net";?

Можеш да точиш от три български миръра доколкото знам аз:
ftp.bg.debian.org (debian.spnet.net)
mirrors.ludost.net (debian.ludost.net)
ftp.uni-sofia.bg

просто replace-ваш името на хоста в sources.list и изпълняваш apt-get update.

> 3. Лек и удобен за ползване и настройки Windows Manager. Руснаците много
> го дъвчат този IceWM заедно със WindowsMaker. Enlightenment не знам защо
> не ми хареса!!!

дръпваш "менюто" от сървъра:
apt-get update
търсиш кои пакети могат да те заинтригуват:
apt-cache search icewm | grep ice
и т.н.

Препоръчвам ти преди да започнеш да се (само)измъчваш да се запознаеш с:
http://www.dpkg.org/documentation/  и евентуално с
http://debian-book.fccf.net/ което е на български. Така просто ще си спестиш
първоначалните въпроси и всичко ще става много по-бързо за теб щото сам ще се
оправяш в много от ситуациите.

--
pub  4096R/0E4BD0AB 2003-03-18 <keyserver.bu.edu>
1AE7 7C66 0A26 5BFF DF22 5D55 1C57 0C89 0E4B D0AB