Re: lug-bg: UTF-8 и браузърите

  • Subject: Re: lug-bg: UTF-8 и браузърите
  • From: George Danchev <danchev@xxxxxxxxx>
  • Date: Thu, 1 Jan 2004 17:08:11 +0200

On Thursday 01 January 2004 02:39, Валентин Стойков wrote:

> Да, доста хитро измислено.

Няма нищо хитро или уникално тука, това важи за всички 7-битови кодирания
( 2^7=128 символа). Братушките съвсем не са били първите които са го открили,
а и няма нищо сложно за откриване тука... дори нещо повече, хората насърчават
8-bit-clean (нашето CP1251 е 2^8 символа ;-), а те по-това време предлагат
7-bit кодиране щото е по-лесно отколкото да изправиш сичкото broken software,
повечето от което е затворено. Или "нека неизкарваме баварецу по-лош от
трабанта, само щото бил по-скъп" </reklama>

> [...]
> сървъра - hit.bg и narod.ru:
>
> http://ireality.hit.bg/mandelbrot/index_utf8.htm (кодирането е utf-8)
> http://ireality.hit.bg/mandelbrot/index.htm (кодирането е utf-16)
> http://ireality.narod.ru/mandelbrot/index_utf8.htm (кодирането е utf-8)
> http://ireality.narod.ru/mandelbrot/index.htm (кодирането е utf-16)
>
> Направих експерименти със следните браузъри:
> Konqueror 3.1.4
> Galeon 1.3.9
> Mozilla 1.4
>
> И трите браузъра отварят и визуализират двата файла, когато файловете са на

Може би шашкането идва от Апаха на този хост има сетнато в httpd.conf:
AddDefaultCharset windows-1251
Това може да го видиш с
http://danchev.fccf.net/files/wsver/wsver.c (не съм я писал аз)
или с mozilla live-httpheaders или с lynx -source ли беше там ...

Опитай с index.htm на твоето Апах с:
AddDefaultCharset off

> http://ireality.narod.ru/mandelbrot/index.htm (кодирането е utf-16)
> се отварят правилно с Konqueror и Galeon, а Mozilla-та го третира като
> ASCII (в менюто с кодиранията няма utf-16; когато този файл е на HDD се
> визуализира правилно и в менюто с кодиранията се появява (и ползва)
> utf-16).

narod.ru го нямаше нещо, сигурно някой махмурлия се е спънал в някой кабел ;-)

> Когато се опитам да отворя
> http://ireality.narod.ru/mandelbrot/index_utf8.htm (кодирането е utf-8)
> http://ireality.hit.bg/mandelbrot/index_utf8.htm (кодирането е utf-8)
> и с трите браузъра, някои букви не се визуализират правилно.
>
> Предполагам, че има проблем или при изпращането или при получаването на
> файловете. Като ftp клиент ползвам Konqueror. Web сървъра на hit.bg е
> apache, за narod.ru не знам. Странното е, че с Internet Explorer всичко се
> вижда както трябва (само AutoSelect-а малко не работи).

Предполагам IE в този неясен случай праска Unicode в някое UTF транслиране ...
само може да се предполага.

С пожелания към всички участници за здраве, лични, семейни и професионални
успехи.

П.С. и за в бъдеще да знаете, че най-хитрото нещо което са открили братушките
е, че знаят как да експлоатират законите на аеродинамиката ;-)

--
pub  4096R/0E4BD0AB 2003-03-18 <keyserver.bu.edu>
1AE7 7C66 0A26 5BFF DF22 5D55 1C57 0C89 0E4B D0AB