lug-bg: Open Projects Repositories in BG (wasRe: CVS на Debian-book)

  • Subject: lug-bg: Open Projects Repositories in BG (wasRe: CVS на Debian-book)
  • From: George Danchev <danchev@xxxxxxxxx>
  • Date: Tue, 6 Jan 2004 10:18:44 +0200
  • Cc: lug-bg@xxxxxxxxxxxxxxxxxx, requests@xxxxxxxxxx

On Monday 05 January 2004 12:28, Ognyan Kulev wrote:
> /* Препращам и до danchev.  */

Мда, преди време питах за CVS/SVN repos у нас. Струва ми е не е лошо да се
организира някакъв voting (на linux-bg.org може би ?) и ако има достатъчно
developer-ска воля (не политическа;-) то ще е добре да се събере информация
дали някой може поеме подобен хостинг (voting пак на  linux-bg.org). Струва
ми се това трябва да е под егидата на СУ където има доста разработчици и
опитни потребители или някое друго BG Uni... (според мен академичните среди
трябва да се първите които да посочват пътя и насърчават open source у
нас)... http://marla.ludost.net/hosted/ е другата много добра алтернатива.
Става въпрос за отворени проекти като евентуални примерни кандидати за
мигриране биха били lug-bg.sf.net, fdp-bg.sf.net, и всичкото "Made in BG" на
linux-bg.org и други за които незнам или не се сещам сега... Преди време
Васил Колев беше направил един списък на отворените проекти поддържани от
българи и май не би било лошо ако се унифицират малко нещата с
хранилищата ;-)

Може да се започне с gforge и sourceforge които към момента използват CVS, но
трябва да се има предвид и скоростта която набира SVN. Ясно е, че SVN ще
замени CVS, но към момента колко хора биха поддържали такова repo и колко
хора биха комитвали там. За това си мисля, че е добре да има и двете и
авторите на всеки кандидат проект съобразно своите възможности и желания да
избират едното или другото ... впоследствие може да мигрират към SVN разбира
се.

според мен преди миграцията трябва да се знае какво се предлага у нас (cvs
over ssh и/или svn over ssh) - Никола Антонов е единия вариант който знам,
след което е добре да организира допитаване до настоящите автори
(може да се организира и тук:
http://forum.debian-nikola.homelinux.net/index.php?c=9)
дали искат CVS или SVN ? Лично аз нямам предпочитания, имам опит с CVS, но SVN
се учи доста по-бързо  щото е по-цивилизования и мощен инструмент. Ето и още
една добра презентация на реална работа със SVN:
http://deadbeast.net/~branden/svn_pres/top.html

Но като за начало gforge/sourceforge публично достъпни у нас върху CVS ще е
по-практично докато хората възприемат SVN междувременно или от ход.

> Без колебание CVS няма бъдеще.  Кандидати са Subversion[1] и Arch[2].
> (В нашия случай не се интересуваме от Arch, защото той е за нещо като
> разпределени repository-та и branch-ове.)
>
> [1] http://subversion.tigris.org/
>      http://svnbook.red-bean.com/
> [2] http://gnuarch.org/

Оги прав си, остава да се види дали у нас може да се организира публично Repo,
и след това доколко хората ще могат да използват SVN ако ще е такова repo-то.

или с три думи: трябва да се организира допитване "какво се предлага и кой би
участвал " в подобни ьранилища за отворен код у нас ? На ход са редакторите
на linux-bg.org и/или bgit.net ;-)

--
pub  4096R/0E4BD0AB 2003-03-18 <keyserver.bu.edu>
1AE7 7C66 0A26 5BFF DF22 5D55 1C57 0C89 0E4B D0AB