Re: lug-bg: Slackware 9.1

  • Subject: Re: lug-bg: Slackware 9.1
  • From: Валентин Стойков <valentin_st@xxxxxxx>
  • Date: Wed, 14 Jan 2004 18:02:29 +0200

On Wednesday 14 January 2004 09:36, Kostadin Bukov wrote:
>   Здравейте на всички, най-сетне и аз се престраших и
> си качих Slackware 9.1, но понеже не съм много навътре
> с Линукс, незнам откъде да започна. Първо искам да си
> конфигурирам мрежовата карта, а второ искам да си
> намеря драйвер за видеокартата ми Sis 651 за Линукс,
> но в интернет така и не успях да намеря. Ако ми
> предложите и някоя подходяща книга за Slackware много
> ще се радвам.
>  Предварително Ви Благодаря!

>=

Видеокартата трябва да си работи без да се налага да инсталираш 'драйвер'.
За целта трябва да си настроиш X (променя се файла /etc/X11/XF86Config).
След инсталиране на системата този файл трябва да съдържа примерна конфигурация, която може да работи в повечето случаи.
Лесен начин за настройка на X е от контролния център на KDE (peripherals -> Display)

Монитора се конфигурира много добре с ddcxinfo-knoppix. За подробности виж какво съм писал на адрес
<http://clubs.dir.bg/showflat.php?Cat=8&Board=linux&Number=1940858136&page=0&view=collapsed&sb=5&part=>
Последната версия на скрипта ми е:
<http://valentinstoykov.hit.bg/linux/xconf_09-01-2003-20-25.tar.gz>
(преди да го пуснеш виж какво съм писал в клубовете на Дир-а)

За настройка на системата за правилна работа с кирилицата може да погледнеш какво съм писал на адрес:
<http://vstoykov.hit.bg/cyrillic/linux/bg_linux_howto_0_0_5.htm>
(Пробвано е със Slackware 9.1)
Очаквай скоро да излезе
<http://vstoykov.hit.bg/cyrillic/linux/bg_linux_howto_0_0_6.htm>