Re: lug-bg: prioritet na ssh

  • Subject: Re: lug-bg: prioritet na ssh
  • From: Nickola Kolev <nikky@xxxxxxx>
  • Date: Mon, 19 Jan 2004 10:07:35 +0200

Здрасти,

On Mon, 19 Jan 2004 01:27:22 +0200
rossenantonov@xxxxxxx wrote:

 : Здравейте,
 : може би темата за shaping ви е до болка омръзнала, но на мен лично ми е много
 : непозната и далечна. Няколко пъти съм пускал въпроси тук, но всеки път
 : получавах само адреси на сайтове в интернет. Доста четох и въпреки това нищо не
 : ми се проясни.

Значи не си чел достатъчно. :)

 : Можете ли да ми помогнете? Имам по-конкретен въпрос за разлика от преди.
 : Имам компютър, на който работи NAT. Човек от вътрешната мрежа иска да играе с
 : точно определен сервер в интернет. За целта са му нужни 3Kb/sec трафик. Когато
 : някой започне да тегли нещо от интернет играта накъсва.
 :   !!! И на външния и на вътрешния интерфейс ли да пусна shaping?

По принцип (с някои малки изключения) опашкиращите дисциплини се прилагат на
изходящ интерфейс, т.е. трябва да прецениш в каква посока става задръстването,
и на съответния изходящ интерфейс да приложиш някакви контролиращи трафика правила.

 :   !!! Да дам ли по-голям приоритет на играта пред всичко останало?

Какво точно имаш предвид под по-голям приоритет? TOS/DSCP precedence? Приоритет
на някакви classful опашкиращи дисциплини?

 : Същото явление се получава и с ssh сесия, която е между
 : компютър от вътрешната мрежа и хост от интернет - все си накъсва.
 : Благодаря за вниманието. Много ще оценя дребни съвети, които не ги пише по
 : HOWTO-тата в прав текст, а трябва човек да има практика, за да се досети.

Чети още, особено пощенски списъци. Иди на www.lartc.org и си изтегли като за
начало WonderShaper - може би ще ти помогне.

Cheers,
Nickola