Re: lug-bg: iptables vc Cisco Router

  • Subject: Re: lug-bg: iptables vc Cisco Router
  • From: raptor <raptor@xxxxxxxxxx>
  • Date: Tue, 20 Jan 2004 15:48:54 +0200

az bih predpochel iptables.. ako ima iptables se podrazbira che imash linux.. a tuk iznikwat oste mnogo predimstwa..
Taka ste izbroq nestata koito mi lipswat ama mnogo kogato prawq neshto pod cisco , ne che sam advanced-cisco-user :

- no tcpdump,ngrep and all stuff based on pcap, trqbwa da prenasochwash
  interfeisi ako  go poddyrva w IOS-a koito go ima, ako ne KINTI..
- access listite sa bledo kopie na towa koeto move da se naprawi s iptables
- za da naprawish statefull firewall mai se kazwashe CBAC trqbwa da go imash
  w image-na-IOS toest == inache kinti
- otwratitelno e da trqbwa da polzwash tftp samo i samo da si updeitnesh access-listite,
  osobeno ako si w napecheno polovenie... s iptables hodish promenqsh i posle
 /etc/init.d/iptables restart. S cisco ne movesh da wmyknesh prawilo nqkade po sredata..
- ssh mu e ot pamtiweka 1.x, des crypting i nqma izgledi da minat na ver2
- ako ima bug si ostawash s bug-a, upgreida na software se plashta ako ne si cisco-neznamsi-kwo
   (da polzwam cisco s bug no ne moga da se upgreidna). Dobre che ponaznaiwam malko perl,
  che da si ulesnq viwota.
- kolkoto i da e neweroqtno zabiwa
- ne movesh da prekysnesh pinga (pone az ne znam kak)
- ne namerih ekwiwalent na "host" (resolve ip<->name) ili pak az ne znam, pitah nikoi ne mi
   dade wariqnt sys syshtat funkcionalnost
- grep-a (include/exclude) mu e mnogo spynat i ne move da se chainwa
- qos-a im e ogranichen, nqmam predwid wyzmovnosti a po nachina mu na izpolzwane
   (Dokolkoto chetoh max 64 channela) . Mislq che linux-qos e mnogo po napred s izkluchenie
   na nqkoi strogo specifichni situacii..
- i nai wavnoto ne movesh da awtomatizirash nishto.. (bqh sreshtnal nqkakaw TCL, ama toi
  pak se plashtashe baq, pak i koi programira na TCL)
- za srawnenie na cenite ne goworim izobshto

moga da prodylvawam oshte ....

S towa ne iskam da kave che cisco ustroistwata sa zle, prosto s drugo prednaznachenie..
kakto kaza drugiq poster move bi samo za high-end situacii ili tam za kadeto nqma harduernata
chast za linux ( w moq sluchai cabletv-chasta).
prsoto iztyknah nedostatacite za men..
Otnosno iptables mislq che za edin linux potrebitel dave i kompiliraneto na neobhodimite
module ne e golqm problem weche.. da ne go wprim che powecheto distrota slagat
mnogo poweche nesta ot tezi za koito movesh da se setish che sa ti nuvni..

my 5c