Re: lug-bg: iptables vc Cisco Router

  • Subject: Re: lug-bg: iptables vc Cisco Router
  • From: <sub@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Tue, 20 Jan 2004 10:38:50 -0500

> В cisco какво върви? Ако ми кажеш, че IOS е по-добър от Линукс,
> как ще обясниш, че cisco се канят да пускат рутери като ползват
> Линукс за ОС?

1. Трябва добре да се направи разграниченито, че Cisco рутерите са Layer 3
устройства, а обикновено,
Линукс системата е конфигурирана с поддръжка до Application Layer.
Отрязването на по-горните Layers се
счита, че води до по-голяма стабилност и сигурност (съответно по-ограничени
възможности)

2. При добро желание винаги можеш да конфигурираш Линукс система като Cisco
рутер - всъщност това правят
производителите на малките рутерчета - LinkSys, D-link и т.н. Даже за куриоз
имаше How-To,за да си лоуднеш собствен линукс код
на LinkSys рутер.

3. До скоро името Cisco беше символ на високо качество/висока цена. Имам
впечатлението, че качеството започна да спада.
Все по-често попадам на издънки - вчера ми умря един 1750 рутер на около 3
години, в момента се удивлявам на един PIX506,
който грее като реотан на ел.печка и не вярвам да изкара много. Преди
няколко седмици ми върнаха един 2950 Switch - 2 от изходните чипове се бяха
напукали от топлината и съответните портове не бачкаха. Разбира се, ако имаш
SmartNet няма проблем, но той струва пари.

4. Това, че cisco се канят да пускат рутери като ползват Линукс за ОС е
напълно възможно. В момента се бъзикам с един
Cisco 4210 IDS. Той си ранва на RedHat. Скоро си играх със Cisco Unity
Express, което ранва като модул във рутерите им - ползваше BSD.

Като цяло, ако мрежичката е малка - 15/20 машини, бих сложил Линукс машина.
За голяма мрежа, ако цената не е приоритет, бих предпочел Cisco.