Re: lug-bg: Указване на маршрут за услуга

  • Subject: Re: lug-bg: Указване на маршрут за услуга
  • From: "Doncho N. Gunchev" <mr700@xxxxxxxxxxxx>
  • Date: Thu, 22 Jan 2004 17:34:18 +0200

On Thursday 22 January 2004 11:54, Peio Popov wrote:
>        Здравейте,
> унас имам 2 доставчика на интернет. Единият, който е моя подразбиращ се
> маршрут  (дата.бг ), е забранил всички изходящи връзки на 25ти порт.
> Искам да ви попитам как мога да укажа всичките ми изходящи smtp връзки
> да ползват другия доставчик.

  С iptables и iproute2 - с iptables маркираш пакетите, а с iproute2 добавяш
rules по fwmark към друга таблица където добавяш default gw да е 2-я доставчик.

> Като допълнение бих искал да направя възможно да предоставя пощенския си
> сървър за използване от мрежата на дата.бг , където всеки рутер не
> предава изходящи връзки на 25ти порт, като въпроса ми е дали мога да
> пренасоча трафика  , който приемам от примерно 2525 към локалния ми 25ти

    Можеш и да кажеш на mail сървъра да слуша и на още 10 порта :) иначе просто
добавяш DNAT правила с iptables в PREROUTING. За data.bg ще ти се наложи да си
прерутираш и NTP трафика и доста други през другия доставчик, щото като са рязали
така са рязали че...

> порт. Разбира се, условие е за получателите на писмото то да идва от
> истинския си изпращач от мрежата на дата.бг , а не от мен .

    Това не го разбрах... в хедерите ще си пише от къде е осъществена връзката
към твойта машина.

--
Regards,
  Doncho N. Gunchev