Re: lug-bg: pomost

  • Subject: Re: lug-bg: pomost
  • From: George Danchev <danchev@xxxxxxxxx>
  • Date: Wed, 11 Feb 2004 13:41:28 +0200

On Wednesday 11 February 2004 10:27, Anton Ganchev wrote:
> Zdraveite grupa
> Sistemata mi e Slack 9.1
> iskam da pusna programata Digikam
> no mi dava saobstenie za greshka tai kato njamam edna biblioteka
> trjabva mi faila "libexif.so.8"

Neka da re4em 4e slu4ajno sym se dosetil ;-) 4e tozi source code:
ftp://dl.sourceforge.net/pub/sourceforge/libexif/libexif-0.5.8.tar.gz
build-va .so s tova ime i syotvetno syvpadasto s izhoda na:
objdump -p libexif.so.8 |grep SONAME

T.e. ne e vazhno samo imeto na lib file-a , a kakvo naistina sydyrja toj v
sebe si kato SONAME v izhoda na objdump.
kyde e smisyla na tozi versioning control, see below ;-)
man objdump, man libtool

> imam devetata versija no mi trjabva osmata
> bi sledvalo da se namira v /usr/lib

Ot kyde na kyde sledva tova nesto ? Instaliral li si takiva raboti tam i
kak ? ;-) Systo taka vnimavaj kak instalirash i kak posle ste premahvash
4isto ot systema-ta dadena versiq na kvoto i da e ne samo na libexif.

> ako njakoi go ima molja da mi go prati na postata
> kamos@xxxxxxxxxxxxxxxxxx
> Blagodarja

NOTE: praveneto na slu4ajni symlinks kym slu4ajni libs (.so da re4em) bez da
se razbira dali ima nov applicaiton binary interface i podobni nestica e
seriozna zaqvka za seriozni problemi, koito moje i da ne sa vidimi na pryv
pogled i v pyrviq moment. T.e. nesto vse ste break-va  nezavisimo dali go
usestate ili ne .. to za tva ima library versioning.

REFERENCE: http://www.netfort.gr.jp/~dancer/column/libpkg-guide/
za tezi kojto neznaqt no se interesuvat zasto imeto na lib file-a otrazqva
negovoto ABI.

--
pub 4096R/0E4BD0AB  2003-03-18  <keyserver.bu.edu ; pgp.mit.edu>
fingerprint 1AE7 7C66 0A26 5BFF DF22 5D55 1C57 0C89 0E4B D0AB