lug-bg: изчистване на ramdisk

  • Subject: lug-bg: изчистване на ramdisk
  • From: Валентин Стойков <valentin_st@xxxxxxx>
  • Date: Sun, 22 Feb 2004 00:17:35 +0200

При стартиране подавам следните параметри към ядрото:

root=/dev/ram0 initrd=\initrd.gz init=linuxrc quiet load_ramdisk=1
ramdisk_size=13312 rw vga=788

Тъй като не желая ramdisk-ът да ми заема оперативната памет, съм направил
така, че да се създава tmpfs и да се премества кореновата директория върху
tmpfs.

Когато се опитам да демонтирам ramdisk-а, umount ми казва, че е зает. Оказва
се, че файлът /mnt/ramdisk/dev/console (който някога е бил /dev/console) се
използва от някакви процеси (нещо от ядрото доколкото разбирам).

Когато пробвам така:

umount -l /mnt/ramdisk

се демонтира, но когато опитам да освободя паметта:

/sbin/blockdev --flushbufs /dev/ram0

ми казва:

BLKFLSBUF: Device or resource busy

Към писмото прилагам стартиращите скриптове.