lug-bg: Cable modem

  • Subject: lug-bg: Cable modem
  • From: "Qblue" <qblue@xxxxxxxxxxx>
  • Date: Sun, 14 Mar 2004 12:43:03 +0200

Здравейте,

писал съм за този проблем и преди, но сега съм малко
по-напред с материала.

Домашния ми Интеренет е през КейбълБГ с кабелен
модем TERAYON TJ 715X. Като ме връзваха им казах
да го вържат към мрежовата карта за да мога да го ползвам
и с Линукс. За съжаление това не се получава. Преди
изпозвах мрежова карта Макроникс, но след дълги
битки минах на 3Сом-Торнадо, с надеждата, че тези
карти са с по-добра поддръжка. Резултата беше същия.

Оня ден обаче попаднах на информация, че е възможно
да се ползва кабелен модем (в Линукс и по-точно Кнопикс)
и през USB. Реших да опитам. Оказа се, че модема се
разпознава като мрежово устройство и може да се
управлява с ifconfig.

Тук започва мистерията. Като се вгледах по-внимателно
установих, че МАС адреса се различава по последния си
байт от този, който е написан на кутията и може да се види
под Windows. Той е написан и на приемопредавателния
протокол при инсталацията. Доколкото знам при кабелния
Интернет, МАС адреса е начина, по който те удостоверяват
легитимността на потребителя. На кутията и под Windows
той обаче завършва на F4,  а с USB под Линукс накрая
виждам F5. Ето информацията, която подава уеб сървъра
на модема под Windows:

PC Connectivity:
USB: Not Connected
Ethernet: 100 BaseT Full Duplex
USB Vendor ID: 06 cc
MAC Address: 00-E0-6F-38-2B-F4
Software Model: ECM715

Промених МАС адреса на модема с ifconfig, но връзка така
и не се получава.
Когато под Windows загубя връзка с DHCP сървъра, мрежовата
карта получава адрес в адресното пространство 192.168.100,
като 192.168.100.1 е модема. В тази ситуация диода на
модема, който показва състоянието на връзката мига.
Под Линукс всичко е наред. Диода си свети постоянно, но
връзка не може да се осъществи.

Ще съм много благодарен на всякакви разумни идеи.

Явор Атанасов