Re: lug-bg: философия на живите дискове

  • Subject: Re: lug-bg: философия на живите дискове
  • From: Валентин Стойков <valentin_st@xxxxxxx>
  • Date: Tue, 16 Mar 2004 23:06:36 +0200

On Tuesday 16 March 2004 10:36, Alexander Shopov wrote:

> Когато променяш смисъла и контекста на едно твърдение, може да получиш
> произволно друго твърдение. "В известен смисъл."

Не трябва ли дистрибуцията да е "чиста" независимо от гледната точка?

> Това продължава да е сливане тип "проста агрегация." Никъде не е
> упоменато, че файлчетата на програмата трабва да са в некомпилирана
> катранена топка (tarball) ;-)
> Това не е използване на *кода*!

>   <кръц, кръц>

> Ползването на библиотеки е съществено различен процес от поместването им
>   в някакъв архивен носител с програма.

Гледам, че в Debian тази програма я има, а щом я има, значи няма проблеми с
лицензите. Така ли е?
http://packages.debian.org/stable/x11/pfaedit

> Независимо какво правиш - винаги е хубаво да прегледаш лиценза на
> програмата, която ползваш. Ето защо и аз предпочитам уеднаквяването на
> лицензите, а не лицензния промискуитет (таз' фразъ, сам си я измислих).
> Прав си, че различието на лицензите води до съществени практически
> проблеми при прилагането на софтуерната свобода. Това е поредната
> причина GPL да е доста кадърно написан лиценз, защото не се налага
> изменнето му към всеки автор/носител_на_авторско_право, за разлика от
> BSD и X дериватите. Съвсем наскоро подобен проблем имаше с XFree86.

До колкото знам, не може в GNU GPL програма да се слага сорс код от програма с
BSD-подобен лиценз и обратното, и променената версия да се разпространява под
същия лиценз, а това изискване поставят и двата лиценза. Само заради това си
струва да се премине на един и същи лиценз...

> Разгледай и това:
> http://www.gnu.org/licenses/gpl-faq.html

Дава ми грешка 503; по-късно ще опитам пак.