  • Subject: Re: lug-bg: Slackware Install
  • From: George Danchev <danchev@xxxxxxxxx>
  • Date: Fri, 26 Mar 2004 22:20:54 +0200

On Friday 26 March 2004 21:23, Vladimir Germanov wrote:
> [...]

поздравления за live-cd-то ... поработил си изглежда здраво, но наистина това
е частен случай и искаш да има ОС на машината, а и няма да разчитаме на
win/dos програми я... Но ако няма ОС и ако входа на желязото е само netboot
capable card, то опираме пак до netboot & install ... е пак ще натварим unix
os отгоре де ... няма да му се размине.

> [...]
> та работата е следната машините са чисто нови и няма никаква ОС
> инсталирана, HDD-та са непокътнати :)
>
> Имам друг въпрос когато настройвам dhcpd-то в dhcpd.conf се описва
>    host host1 {
>          hardware ethernet 08:00:69:08:28:ca;
>          fixed-address 192.168.1.5;
>          option host-name "host1";
>          option domain-name-servers 192.168.1.1;
>          option routers 192.168.1.1;
> }
>
> работата е там че аз незнам MAC-овете на другите 7 мрежови карти ? Имали
>   някакъв начин да се разберат, без да има инсталиранa някаква ОС на

мдаа, опъва се значи ;-)
хмз.. ами единственото за което се сещам сега да опиташ е да вържеш сервизната
машина (тая с линукса, дето ще ти играе и буут сървър) и единия от клиентите,
но май през хъб трябва да е, щото суича сега незнам дали ще отреже нещо ...
На PXE промпта (така ли се казваше това на netboot capable card ? ) на
клиента трябва да видиш как да го накараш да търси/"плюе" нещо в лан-а, dhcp
ли ще търси или там квото и да е ... А на сервизната машина пускаш iptraf в
LAN Station Monitor и за съответния интерфейс гледаш Ethernet HW addr ...
пропуснати са : (двете точки) , а и виж там в Configure на iptraf-a да
разрешиш Source MAC ... и Promiscous mode ... Демек ще се ограничиш само до
Layer 1 и Layer 2 на OSI модела на ISO ;-)
От това, че само един клиент ще е закачен в даден момент, ще си сигурен, че
мак-а ще е само неговия и ничии друг.... след това махаш този клиент и бацкаш
втория  на "стенда" ;-) Ако съм сгрешил хардуерно термините, да ме поправя
който се сеща...

п.с. хайде стига толко за днес, че ще ме санкционират тука вече ;-/\

--
pub 4096R/0E4BD0AB  2003-03-18  <keyserver.bu.edu ; pgp.mit.edu>
fingerprint 1AE7 7C66 0A26 5BFF DF22 5D55 1C57 0C89 0E4B D0AB

наши приятели

линукс за българи
http://linux-bg.org

FSA-BG