Re: lug-bg: Къде се инсталират програми, проблем с екран

  • Subject: Re: lug-bg: Къде се инсталират програми, проблем с екран
  • From: Delian Krustev <krustev@xxxxxxxxxxx>
  • Date: Sat, 1 May 2004 19:48:28 +0300

On Friday 30 April 2004 21:29, Petko Yotov wrote:
> Здравейте,
>
> Днес инсталирах Mandrake 10 и имам огромно желание да мина изцяло на
> Линукс. Имам два въпроса, извинявам се, ако ви се сторят тъпи.
>
> 1. Къде и как се инсталират програмите? Изтеглих Mozilla Firefox и
> Thunderbird, мога да ги раз-архивирам, но къде да ги сложа (дали е в
> /usr, /usr/share или другаде), как да направя, че да тръгнат и трябва ли
> да съм root? Те всъщност тръгват и от ~/Documents/Thunderbird/, но едва
> ли е правилно.

Не знам откъде си ги изтеглил, но принципно, програми които ги има в
дистрибуцията ти се дърпат от съответните неини мирори. Mandrake e
rpm based доколкото си спомням, а rpm-та се инсталират така:

rpm -Uvh filename #от root

Казвам -U а не -i за да не инсталираш втора версия на вече инсталиран
пакет по погрешка. Повече подробности за package manager-a ти:

man 8 rpm

Ето ти един сайт за rpm-та ако евентуално ти трябва нещо което го няма
в Мандреик:

http://rpmfind.net

> 2. Компютърът е преносим Toshiba и за разлика от Windows, екранът е
> доста тъмен. Как може да се зададе малко повече яркост и контраст? Няма
> хардуерни бутони, но под Уиндоус може да се регулира с клавишите Fn+F7.
> Пробвах да сложа повече "Гама" в КДЕ-настройка на работния плот -
> Периферия - Дисплей -
> Гама настройки на монитора, но това няма ефект. Ето какво ми дава xvidtune:
>
> [root@dhcp-239-58 X11]# xvidtune
> Vendor: Generic, Model: Flat Panel 1024x768
> [...]

Винаги съм си мислел, че за Fn+F7(примерно) не ти трябва какъвто и да било
драивер а лаптопите си поддържат хардуерно осветяването .. Явно съм бил
в грешка ..