Re: lug-bg: copy na HDD

  • Subject: Re: lug-bg: copy na HDD
  • From: Nickola Kolev <nikky@xxxxxxx>
  • Date: Tue, 04 May 2004 15:56:38 +0300

Здрасти,

На Вт , 2004-05-04 в 15:25, Doncho N. Gunchev записа:
>     Стоп, mc, въпреки че ми е любим инструмент, има някои bug-ове при
> копиране/местене. Възможно е и всичко да мине добре, но има шанс и да
> не стане така (пробвайте местене на 10-20 хиляди файла и ще ме разбе-
> рете).

Ето защо аз бих препоръчал добрия стар tomsrtbt
<http://www.toms.net/rb/>. Бутваш си мини-дистрибуцийката от флопи,
прави си каквито искаш дялове по новия диск (поне swap и системен),
после монтираш вече закачените дискове примерно в /mnt/old и /mnt/new,
след което правиш:

cp -a /mnt/old/* /mnt/new/ && sync

После ти трябва само едно:

chroot /mnt/new /sbin/lilo

По този начин съм прехвърлял не малко дискове от един на друг.

Разбира се, има много начини, например би могъл дори от live диск (т.е.
такъв, от който си бутнал току-що) да копираш всичко с:

cp -ax / /mnt/new

И така нататък. Добре е преди да правиш каквото и да било, да се
запознаеш подробно със съответните man страници на инструментите, които
ще ползваш.