Re: Re: lug-bg: --syn != state NEW

  • Subject: Re: Re: lug-bg: --syn != state NEW
  • From: dgt_it dgt_it <dgt_it@xxxxxx>
  • Date: Thu, 6 May 2004 19:45:29 +0300 (EEST)

Само от тези две изречение ситуацията се изясни 99% :)

 >Виж 'Iptables Tutorial' от Oskar Andreasson. Там доста добре е обяснено
 >това.

Определено ще го направя , защото неразбирам как точно се определя тогава   при UDP , ICMP това равнище -> заявка за нова връзка / конекция ,- щом syn бита е само за TCP; но това е май въпрос и повече на протокола  и все пак ;) ?!.

 >Както писах по-горе SYN пакети имаш само при TCP

ок - вече ясно :))

 >Тук за да използваш --syn трябва да укажеш че протокола е TCP (-p tcp).
 >Тогава обаче --state NEW и --syn става едно и също и се обезмисля
 >употребата им заедно.

също вече ясно ;)

 >при положение, че на първия ред DROP-ваш всички NEW пакети, то последния
 >ред никога няма да влезе в действие (освен това ти липсва и '-p tcp')

Относно "послдения ред ... в действие" ясно , то и аз се усетих , но важен беше смисъла ;) / контекста ...

cut / отрязано /

Добре де , но сега ми възниква въпрос , този пример е от едно голямо tutorial-че или беше howto ( определено ще видя и това , което ти си ми посочил ):

IPTABLES -A INPUT -p tcp ! --syn -m state --state NEW -j DROP

Значи , ако съм те разбрал правилно това нещо отгоре би трябвало да прави следното:

1. отговря на всички пакети опитващи се да установят нова връзка/конекция 2. без обаче тези по TCP протокола
3. и ги дропва

( сега се замислих това как ще се преведе на български спрямо действието му вслучея ?!. drop -> пуска :)) , а то е точно обратното , непропуска :)) ).