Re: lug-bg: Mail sigurnost

  • Subject: Re: lug-bg: Mail sigurnost
  • From: Yavor Atanasov <qblue@xxxxxxxxxxx>
  • Date: Sun, 09 May 2004 11:51:05 +0300

Изчетох всички отговори получени до този момент.
Ясно е, че всяка ключалка може да се "отключи".
В случая, аз съм един от "администраторите", а
човека който иска защита срещу нас е шефа, който
е малко параноичен. До момента ползва майл извън
фирмата, който обаче е вече почти неизползваем от
spam, защото там няма такава защита. Идеята ми е
неговата пощенска кутия, да има някаква защита,
така че времето за пробив да е достатъчно голямо
за да има той някакво чуство за сигурност. Тъпото
е че аз имам периодично достъп до лаптопа му
(когато се задръсти) за профилактика и естествено
имам достъп и до пощата му. Не че ме интересува.
Имам си достатъчно друга работа.

Проблема е по-скоро преодоляване на някаква
психологическа (параноична) бариера. Затова
идеята ми беше за някакво онлайн архивиране
или криптиране на базата на е-майл паролата
му. При заявка за POP3 онлайн разархивиране
или декриптиране. Нещо такова ми се въртеше
из главата.

Може идеята ми да изглежда адски тъпа, но
целта ми не е да създавам диамантен образец
на сигурността, а просто защита, чието време
и усилия за разбиване ще даде на шефа известно
спокойствие.

Явор Атанасов