Re: lug-bg: vtun

  • Subject: Re: lug-bg: vtun
  • From: linux@xxxxxxxxxxxxxxxx
  • Date: Sun, 9 May 2004 17:57:38 +0300 (EEST)

> Кратък отговор: тествай
Ебе пуснаш едно mrtg и с малко perl ...

> Малко по-дълъг отговор: Виж какъв трафик минава през тебе, и прецени
> колко се компресира. Чистите html страници, текстовите неща се
> компресират много добре, но вече компресираните неща, като jpeg-ове,
> zip-ове и т.н. не се компресират изобщо ...

Така е.
Ето и тестовете ... е не са много пълни (за кратък период са 5-6 часа)

Значи първия тест беше при линия 400Kbytes/s и теглене на текстов файл от
800Мб
при компресия lzo:9 се получи около 10-12 процента компресия и
натоварването на CPU-то беше около 10-15 процента (P4 1.5 Ghz, 1024Mb RAM)

Втория тест беше при линия 40Kbytes/s като трафика е общ (всички си теглят
каквото искат), резултатата е 4-5 процента компресия и средно натоварване
на CPU-то 1-3 процента.

Лошото е че повечето хора ползват интернет за download (mp3, zip и гледат
хубави жени).
т.е. никой не чете и се образова ... (не говоря за жените ;-D)

> Най-вероятно няма да има особен смисъл, но ако и криптираш трафика, може
> да помогне за някои неща.

Може и да има смисъл и при линий с малък капацитет (32Kbyte, 64Кbyte,
128Kbyte) тогава може и да се сложи за компресия и zlib която дава доста
повисоки резултати и няма да товари много процесора защото и натоварването
върху тези малки линий ще е малък.

Но като цяло май ще е около 4-5 процента компресия.
Иначе lzo почти не забавя скороста на линията, даже не мога да осетя
такова забавяне.
Забравиш да кажа че тестовете са без криптиране на канала.

Цялото това нещо ме заинтригува защото гледам, че вече при повечето тунели
почват да слагат подръжка на real-time компресия.