Re: lug-bg: меил въпрос /пак/

  • Subject: Re: lug-bg: меил въпрос /пак/
  • From: Lubomir Haralampiev <lubomir_ha@xxxxxxxx>
  • Date: Wed, 12 May 2004 17:43:54 +0200

Iassen Pramatarov wrote:

На Wed, 12 May 2004 15:56:40 +0300 Qsin написа:

AMaViS + ClamAV при мен вършат чудесна работа... Като добавиш и
SpamAssassin ... и dns черни списъци... ;)
Кажи повече за тия DNS черни списъци, че явно обучението на
SpamAssassin не върши достатъчно работа.

Не се сещам ти с какъв MTA си, но все едно, какъвто и да е ;) Аз
ползвам Postfix, ето ти извлечение от main.cf-а ми:

smtpd_recipient_restrictions =
       reject_invalid_hostname,
       reject_non_fqdn_hostname,
       reject_non_fqdn_sender,
       reject_non_fqdn_recipient,
       reject_unknown_sender_domain,
       reject_unknown_recipient_domain,
       permit_mynetworks,
       reject_unauth_destination,
       check_recipient_access pcre:/etc/postfix/recipient_checks.pcre,
       check_helo_access hash:/etc/postfix/hello_checks,
       reject_rbl_client relays.ordb.org,
       reject_rbl_client opm.blitzed.org,
       reject_rbl_client list.dsbl.org,
       reject_rbl_client sbl.spamhaus.org,
       reject_rbl_client cbl.abuseat.org,
       reject_rbl_client dul.dnsbl.sorbs.net,
       permit

Тия последните са dns-based блек-листи ;) Вършат чудесна работа, иди на
съответните техни сайтове за справка. Ако си с друг MTA, настройката
сигурно е малко по-различна, но няма начин да не може да се пусне ;)

Хем нещо като опит за допълнение, хем едно въпросче:
При postfix също има и access.db, където може да се филтрират и адреси по единично, примерно:
address@domain REJECT или
*@domain REJECT
Има и други възможности, освен reject(за тях няма да говоря преди да съм ги прочел още веднъж :) ). Това на мен ми изглежда същото като обучението на spamassassin-a. Темата за обучение вече беше разчепкана (със ил без Maildir/). Имам предвид, че тука успешно се прилага подхода с който се подават спамъри на spamassassina получени от потребителите. Тогава възниква въпросът - какви задачи остават за spamassassin? Остават евристичните му методи на филтриране. Аз лично съм чувал за прилагане на евристични методи (от чисто научна гледна точка) единствено в мениджмънт и други подобни. Доколко според вас би бил полезен spamassassin при това положение? Чисто и просто(като къпан милиционер) за "връзване на гащите" ли ще се използва или все пак има някакъв смисъл от него? (може и да се изказах неподготвен, ама все пак не сам достатъчно компетентен и опитен в областта :) )

Най-хубавото на черните списъци е, че НЕ получаваш писмото, което може
да е голямо и съответно да ти направи излишин трафик!! Спам-филтрите,
А ето и въпроса ми:
Този пиниз с REJECT, ще получи ли писмото преди да го rejectне или не? Aз мисля че не, но в момента не съм 100% сигурен

по-здрави

--
Lubomir Haralampiev
E-Mail: lubomir_ha@xxxxxxxx