Re: lug-bg: Mail sigurnost

  • Subject: Re: lug-bg: Mail sigurnost
  • From: Pavel Pyuter <pavel@xxxxxxxxxxx>
  • Date: Sat, 15 May 2004 03:28:20 +0300

On Sat, 08 May 2004 13:37:04 +0300
Yavor Atanasov wrote:

> Има ли начин получаваната поща да се защитава
> (архивиране или криптиране), така че да е нечетима
> дори от системния администратор.
>
> PGP и GPG не вършат работа. Става въпрос за решение
> на ниво майл сървър. Интересува ме въпроса технически.
> При получаване на съобщението, то да се защитава и да
> стои така, докато само подадената правилна парола за
> е-майл да свали защитата и да позволи да се дръпне.
> Става въпрос само за POP3.
>
> Debian testing, postfix, amavis-new, courier.

Първо ако ще я защитаваш тая поща по-добре я криптирай
а не да я архивираш ;)
и защо реши че PGP не върши работа ?
поне единственото решение което ми дойде на акъла е с GnuPG..
Та , накратко входящата поща при получаване се криптира с
публичния ключ на получателя  (трябва да имаш набор от публичните
ключове на потребителите на майл сървър-а) и се запазва, когато потребителя
си получава пощата по POP3 примерно, той получава криптираното до него
т.е. с неговия публичен ключ
съобщение , което декодира с частния си ключ.
Та тая раота може да стане
(може би) с скрипт от рода на  http://linux.oregpreshaz.hu/script.html .
Така поне получената вече поща ще е защитена и ще си сигурен ,че
няма да бъде четена от друг освен потребителя (освен ако нямаш частния му
ключ и парола ;]).
Оттам нататък как ще се пазиш от подслушване на мрежата и т.н. е друга тема.
Така ми се струва че поне можеш да позамажеш очите на шефа :)))))

sks.keyserver.penguin.de