Re: lug-bg: "Resolution" Problem X11

  • Subject: Re: lug-bg: "Resolution" Problem X11
  • From: dgt_it dgt_it <dgt_it@xxxxxx>
  • Date: Sun, 16 May 2004 19:47:15 +0300 (EEST)

Незнам защо предното писмо (или поне при мен) кирилицата беше в питанки.
Написах го в KEdit със шрифт Courier New ?!. И Copy -> Paste .
Сега го преформатирах и дано сега да няма проблем .
Писмото:

---

Предпис: незнам относно твоя колега , мислех да не го коментирам , но "тоя е тъпак" нещо не ми се връзва с неговата "интелигента" усоба , макар и нито веднъж (поне незнам да съм) го виждал или чел негово писмо ...

Доста време отделих да напиша това писмо , надявам се сега да е разбираемо за всеки !

---------------

Имам:

1.Система: Debian GNU/Linux
XFree 4.3.x + ATI fglrx (video driver) - 3.07.06 (3.7.6) - последна версия!
Sapphire 9100

Драйвера е инсталиран ОК - без грешки / errors или warnings и подобни /.

glxinfo | grep direct
direct rendering: Yes
----------------------

2.Проблем:

При Х конфигурационен файл с описани режими за монитора ( и видеокартата):

1024х768 , 800х600, 640х480

При току що инсталирана UT2004demo се стартира ок и всичко е наред.
Но щом се опитам да сменя резолюцията от менюто на играта с опциите, картината се превключва независимо от избраната от мен резолюция на 1600х1200@60хз и картината става размазана.
( монитора и видео картата ми поддържат този режим - така че не е от това , че монитора неможе да превключи на 1600х1200 или , че неможе да работи на 60хз на дадената резолюция !)

Този проблем при XFree 4.1.x го нямаше !
Получи се след като минах на 4.3.х

Дори и Frozen_Bubbles се размазваше при пускането й на голям екран.
Но тогава още нямах описани допълнителните режими за монитора и видео картата. Само 1024х768. След като добавих и 800х600 , и 640х480 - проблема се оправи. И играта на fullscreen си работи на 640x480@100hz без проблем .
*** играта няма меню/настройка за сменяне на резолюцията само window / fullscreen ;) ***

Мисля , че проблема с UT2004demo и проблема , който имах с Frozen_Bubbles е породен от една възможност на XFree 4.3.x. Незнам точно й име , затова ще я опиша :

При 4.1.0 и 4.2.0(ако не се лъжа).:

Имате дисплей на 1024х768 , а играта Ви върви (сте я настроили) на 800х600 , когато играете играта , монитора Ви е на 1024х768 , а играта на 800х600 и отстрани имате черно пространство .

Но при 4.3.0 , играте се "разпъва" по екрана и това черно пространство изчезва или по-точно казано резолюцията на екрана може да се променя от приложенията ;) Т.е уеднаквява се резолюцията екран/дисплей и резолюцията, на която е пусната играта . Надявам се , че ме разбрахте , ако трябва ще го нарисувам :)) Всъщност това не е лоша идея ;)
----------

Засъжеление нямам и ненамерих други игри подобни на UT2004demo - т.е да са opengl и да могат да се настройва резолюцията на която "да вървят" / работят /. (***2 и да са за Линукс ***2)

Всъщност намерих (само) една подобна:

И когато превключвам резолциите от 640х480 - 1024х768 проблем НЯМА !!!
Но щом мина на горните примерно 1280х1024 и екрана се размазва подобно като при УТ2004демо.

--------
Ето какво пробвах:
Добавих почти всички стандартни резолюции от 640x480-1600x1200: както следва
640x480 800x600 "1024x768@100" 1280x1024 1600x1200
1024x768@100 както си личи е modline ;)
Virtual 1024x768 (за да ми е дисплея на 1024х768 , а не да ми е на 1600х1200, тъй като в Х конфига съм опсиал и 1600х1200 като вариант и ако го няма това Virtual 1024x768 дисплея ми е на 1600х1200, коет за 17'' монитор не е много красиво ;) )

Преинсталирах УТ2004демо , тръгна на 1024x768 , смених резолюцията на 800х600 и се омаза - превключи на 1600х1200 пак
(всъщност вече не съм сигурен , че от толкова цифри се обърках, екрана стана ужасно размазан). С 3тона мъки упсях да ибера 1024х768 , различаваше се тук таме някой символ и се ориентирах , видях че съм на 1024х7 и цъкнах , и нова изненада :(
Превключи вярно на 1024х768 , но на 87хз и пак размазано ... :( Идея си нямам как да се оправи ...

Еми въпроса логично е "Как да си реша проблема ?" :)

------

Извинявам се за предното неясно писмо ..., макар че едва ли имам извинение , но да кажем , че бях "превъзбуден" ...

Отговори от "Ами едва ли ще получиш отговор" и преди , и сега не ми вършат работа :( Пускам това писмо и ако някой може да ми отговори ще му бъда Много БЛАГОДАРЕН ;)

----
ПС: В крайна сметка проблема ще се окаже май на ut2004demo и ще се опитам да взема до края на седмицата пълната версия , защото все пак игрите са неизменна част от това Линукс да стане десктоп операционна система ;) (макар че под определение десктоп система - като домашна система попада всичко).