Re: lug-bg: FC2 chroot in Debian беше: glibc update?

  • Subject: Re: lug-bg: FC2 chroot in Debian беше: glibc update?
  • From: "Doncho N. Gunchev" <mr700@xxxxxxxxxxxx>
  • Date: Tue, 8 Jun 2004 15:05:18 +0300
  • Cc: Alexander Shopov <ash@xxxxxxxxxx>

On Monday 07 June 2004 17:35, Alexander Shopov wrote:
> Може ли да обясниш как пускаш chroot-а за цялата дистрибуция?
> Видях при един дист-ъпгрейд, че Дебиан си презареди init-a и ми е
> интересно дали и как мога да пусна докато свикна с Дебиан една резервна
> Федора в chroot.
    Може би ще има проблем, ако си с debian и kernel 2.4.x, но ако си с
2.6.x трябва да работи нормално (nptl-a от 2.4 ядрото на RedHat...). Според
по-разбиращи от мене източници, 2.6.5 на RedHat е като 2.6.6 с незабележими
разлики (нещо което не е вярно за 2.4.x, за което RedHat имаха доста упреци).

> ал_шопов

    Аз ползвам FC1 за сега (до оправянето на проблема с nVidia и 3C95x), но
имам инсталирана FC2(която даже обновявам) на други дялове. yum update върви
чудесно [grub-а е инсталиран не на /dev/hda (grub-a от FC1), а на
/dev/hda2 (boot-а за FC2)]. Целия трик е chroot /mnt/fedora; su - след подхо-
дяща промяна на /etc/fstab. Като ми трябва потребител - su - username.
Прокси-то от FC1 си работи, DNS-а ... което си е нормално. Пусках даже някаква
услуга там (MySQL мисля) със service xxx start. Недостатък е, че нещата работят
малко по-бавничко, но с моите 256Mb RAM...

    Разположението на диска ми е следното (почти, без подробности):
partition	LABEL		FS	Distro
/dev/hda	-		-	FC1's Grub
/dev/hda1	/boot		ext3	FC1
/dev/hda2	fc2/boot	ext3	FC2 + Grub
/dev/hda5	-		extended
/dev/hda6	PV		LVM PV	FC1
/dev/hda7	PV		LVM PV	FC2
/dev/hda8	/mnt/disk	ext3	FC1+FC2 (www, ftp съдържание)

    Всяка дистрибуция имат в /etc/fstab описана другата, така чеда я
монтират изцяло на /mnt/fedora, а /mnt/disk се монитра чрез bind mount
и в съответната директория за неактивната дистрибуция. Услугите
service network, iptables и други такива няма как да се пускат от
chroot-натата дистрибуция, но то и няма идея да се прави. Компилация
даже с distcc работи нормално.

    Понеже го ползвам от RH9 + ASP9 може да съм пропуснал нещо. Ако да - питай :)

--
Regards,
  Doncho N. Gunchev    Registered Linux User #291323 at counter.li.org
  GPG-Key-ID: 1024D/DA454F79
  Key fingerprint = 684F 688B C508 C609 0371  5E0F A089 CB15 DA45 4F79