Re: lug-bg: Ethernet саботаж

  • Subject: Re: lug-bg: Ethernet саботаж
  • From: steve@xxxxxxxxxx
  • Date: Fri, 11 Jun 2004 17:46:19 +0300 (EEST)

> Здравей,
> а защо не сложиш на няколко места [ възлови за мрежата ти ]
> по 1 машинка от тия 200-300MHz има ги по 40-50лв с един линукс
> правиш му едно прокси арп за да не сменяш настройки на абонати и от там
> си  филтрираш лоши пакети.По този начин някой пич като почне да пуска
> такива  нещица едно че ще локализираш проблема по бързо и второ че
> проблемът ще бъде  само зад тази машинка.
> Аз например по този начин си патя малко по малко от вируси.Някой като се
>  зарази спирам го от машинката зад която е и така проблема си остава зад
> [...]

Локалната мрежа се състои от много физически сегменти свързани с такива
машинки. Този сегмент в който се случи случката е няй-големият и вероятно
ще трябва в него да се слагат още рутери. Но слагането на компютър не е
много лесно, защото не можеш да го качеш на дирека. По принцип се слагат
при някой абонат с който се договаряш. Желателно е да имаш достъп 24 ч. до
всеки рутер. Може в годината един път да зацикли (особенно ако е много
чупена щайгата) и е необходмо в такъв случай веднага да отиде човек при
него. Мисълто ми е, че слагане на много такива машинки не е много удобно и
изгодно.