Re: lug-bg: kernel-2.6.4 & HyperThreading

  • Subject: Re: lug-bg: kernel-2.6.4 & HyperThreading
  • From: Vasil Kolev <vasil@xxxxxxxxxx>
  • Date: Fri, 11 Jun 2004 17:52:29 +0300

На пт, 2004-06-11 в 14:11, darkstar записа:
> Здравеите
> Имам  проблем, на машна със следните характеристики :
> SuSE-linux: # lspci
> 00:00.0 Host bridge: Intel Corp. 82865G/PE/P Processor to I/O Controller
> (rev 02)

Съвет - не ползвай hyperthreading. Ако толкова искаш да го ползваш
(защото той така или иначе повече забавя нещата, в много случаи), се
хвани, и прерови архивите на linux-kernel за разговорите по въпроса...
Аз лично ще пускам няколко машини до края на този месец, и със сигурност
ще им изключа hyperthreading-а, просто защото практическия смисъл се
губи, ако са ти коректно компилирани програмите, и могат да утилизират
достатъчно добре процесора, така че да не остават свободни ресурси за
втория 'виртуален' такъв. Да не говорим, че на еднопроцесорна система да
пускаш hyperthreading почти гарантирано ще те забави, защото ще се
активират хилядите дреболии, които са нужни за SMP, и които докарват
около 5-10% overhead на много операции...